Noul hipercar Bugatti: „monstrul” Tourbillon are 1.800 de cai putere si va costa 4,5 milioane de euro

news

Bugatti si-a trimis „Chiron-ul”, (zeul centaur din mitologia greaca) adica „vechiul” lor model, la iarba verde, dar in loc sa dezvaluie un nou hipercar complet electric, cum se astepta toata lumea, ultimul model al producatorului reprezinta o noua extravaganta si un omagiu adus preciziei mecanice, alimentat preponderent cu benzina, scrie agentia germana de presa dpa.

„Tourbillon” este numele noului „hibrid V16”, dezvaluit de Bugatti si „facut pentru eternitate”, identificat prin cuvantul frantuzesc care reprezinta micul mecanism din „motorul” ceasurilor mecanice carora le asigura precizia.

Partea electrica a vehiculului provine de la producatorul croat „Rimac” si este cuplata la un motor V16 aspirat natural dezvoltat cu „Cosworth”.

Masina va fi pusa in vanzare din 2026 intr-o serie de numai 250 de unitati, cu preturi incepand de la 4,5 milioane de euro (4,8 milioane de dolari), a anuntat seful companiei, Mate Rimac.

Acesta conduce noua companie Bugatti-Rimac, care este detinuta in proportie de 55% de grupul Rimac si 45% de consortiul Porsche/Volkswagen.

Rimac descrie „Tourbillon-ul” drept „arta pe roti, o pictura in miscare” si spune ca vrea sa continue mostenirea companiei de a „pune fizica la indoiala”.

Pentru moment, cele doua marci vor continua sa fie dezvoltate si construite separat: Bugatti la Molsheim, in Franta, si Rimac, din 2023, la noul sediu din campusul de langa Zagreb.

Chiar daca forma noii masini pare familiara, succesorul lui Chiron a fost complet regandit in jurul unui sistem de propulsie de neegalat. Pentru prima data, exista un motor V16 aspirat natural care genereaza 735 kW/1.000 CP de la o cilindree de 8,3 litri.

Pornirea de la un buton de cristal si 445 km/h

Pentru a depasi performantele lui Chiron, cu pana la 1.176 kW/1.600 CP, cei de la Rimac au combinat motorul cu combustie cu trei motoare electrice, oferind Tourbillon-ului o putere de sistem de 1.324 kW/1.800 CP.

Si pentru ca exista si o baterie tampon de 25 kWh, Tourbillon poate parcurge aproximativ 60 de kilometri in modul pur electric.

Cvartetul de motoare permite performante de conducere uluitoare: potrivit Rimac, sprintul de la 0 la 100 km/h dureaza doar 2,0 secunde, iar viteza maxima este limitata la 445 km/h (277 mph).

Detaliile din cockpit fac ecoul artei orologeriei, in aceasta masina care este, in sine, o opera de arta, cu instrumente care arata ca niste cronometre de lux si sunt realizate din 600 de piese mobile proiectate si construite de ceasornicari elvetieni.

Butoanele de pe consola centrala sunt din aluminiu, dar pornirea motorului se face printr-un buton de cristal. Constructorul sugereaza ca s-a mers pe aceasta cale, analog, pentru ca Tourbillon sa arate „de parca nu are varsta”. Totusi, Bugatti a ascuns si un ecran digital in varful consolei, care iese la lumina la comanda soferului si pe care poate rula Apple CarPlay.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: