Primul tren electric Alstom Coradia cumparat de Romania de la compania franceza a intrat in teste de anduranta, a anuntat secretarul de stat in Transporturi Ionut Cristian Savoiu. Trenul urmeaza sa ramana in teste timp de 10 zile, asa ca ar putea fi dat in circulatie in jur de 19-20 noiembrie.
Acesta este primul tren din cele 37 de unitati de lung parcurs care urmeaza sa fie livrate de Alstom si sa intre in circulatie pe parcursul anilor 2024 si 2025.
„Astazi, a avut loc prima zi de teste de anduranta pentru primul tren livrat de Alstom, care urmeaza sa fie introdus in circulatie cu calatori. Trenul a parcurs cu succes si in grafic traseul dintre Bucuresti si Brasov, marcand un moment istoric pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Romania.
In cadrul testelor, trenul va acoperi aproximativ 700 km pe zi, timp de 10 zile consecutive, completand astfel cei 10.000 km de teste de anduranta, conform contractului de servicii feroviare de transport calatori. Vestea vine din partea ARF – Autoritatea pentru Reforma Feroviara in colaborare cu Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Romania”, a transmis secretarul de stat Savoiu.
Primul tren Alstom Coradia urmeaza sa circule pe ruta de circulatie Bucuresti Nord-Ploiesti Vest-statiunile de pe Valea Prahovei-Brasov.
Ulterior, conform Economedia, in prima parte a anului 2025, pe masura ce restul de 11 trenuri vor intra in parcul ARF si predate spre operare CFR Calatori in acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract:
Bucuresti – Constanta; Bucuresti – Craiova; Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara; Bucuresti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timisoara – Arad; Bucuresti – Craiova – Targu Jiu – Deva.
Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra in circulatie pe parcursul anului 2025, in cadrul contractelor de servicii publice aflate in prezent in procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate:
Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Iasi; Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau – Suceava; Bucuresti – Ploiesti – Buzau – Braila – Galati; Iasi – Suceava – Dej – Cluj Napoca; Bucuresti – Ploiesti – Brasov – Sighisoara – Cluj Napoca; Brasov – Sfantu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrita – Cluj Napoca; Bucuresti – Ploiesti – Brasov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timisoara.
Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achizitie incheiat in luna martie 2022.
Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns in Romania pe 4 decembrie 2023, de atunci aflandu-se in teste, in timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat.
Valoarea totala a contractului pentru achizitia celor 37 unitati electrice multiple si serviciile de mentenanta aferente acestora pentru o perioada de 15 ani se ridica la 2,42 miliarde lei, fara TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse in Polonia.
Daca America isi inceteaza sprijinul pentru Ucraina, Europa nu va putea sa-i ofere singura resursele…
Cristian Andrei, jurnalistul de investigatii care a dezvaluit modul dubios in care Roxana Minzatu si-a…
Mircea Geoana, fost sef al PSD si actual candidat la Presedintie, sustine ca celebrele ceasuri…
Unul dintre cele mai frumoase conace din judetul Botosani, Conacul Alexandrescu din localitatea Guranda, este…
Senatorul Iona Chirtes, seful Comisiei de control si supraveghere asupra activitatii SRI.a declarat marti ca…
Afaceristul Silviu Prigoana a murit, marti, intr-un restaurant din Bran. Deocamdata nu este clara cauza,…