„Nu e Facebook-ul mamei tale”. Cum vrea Meta sa castige de partea ei Gen Z

life

Facebook este considerat, in ultima vreme, drept platforma parintilor si bunicilor, in timp ce adultii tineri folosesc aplicatii foto si video precum Instagram si TikTok. Meta, compania care detine Facebook, isi propune sa schimbe asta, potrivit Reuters.

In timp ce Facebook a fost initial centrat pe a ajuta utilizatorii sa ramana in contact cu familia si prietenii, viitorul consta in a-i ajuta pe oameni sa-si extinda retelele si sa faca noi conexiuni, ceea ce se potriveste cu modul in care generatiile mai tinere folosesc serviciul, a declarat Tom Alison, seful Facebook la Meta.

„Vedem tineri apeland la Facebook atunci cand fac o schimbare in viata. Cand se muta intr-un oras nou, folosesc Marketplace pentru a-si mobila apartamentele. Cand devin parinti, se alatura unor grupuri de parinti”, a spus Alison in timpul un interviu in Austin, Texas, inaintea unui eveniment cu creatorii de continut.

In timpul evenimentului, Facebook a anuntat doua noi sectiuni numite Local si Explore, care sunt testate in prezent in orase si piete selectate si care inglobeaza continut de pe intreaga platforma. Sectiunea Local arata utilizatorilor evenimentele din apropiere, grupurile si articolele locale de vanzare, iar fila Explorare recomanda continut in functie de interesele utilizatorului.

O concentrare sporita pe adultii tineri va fi cheia pentru atragerea de noi utilizatori, deoarece Facebook se confrunta cu o concurenta vasta pentru atentia lor. Aplicatia video TikTok are 150 de milioane de utilizatori in SUA si este extrem de populara in randul generatiei Z, ceea ce a determinat Meta ca in 2021 sa introduca produsul sau similar numit Reels.

Tinerii de pe Facebook petrec 60% din timp urmarind videoclipuri si mai mult de jumatate urmaresc Reels zilnic.

Compania a spus ca va lansa, de asemenea, o sectiune video actualizata in saptamanile urmatoare, care colecteaza videoclipuri scurte, live si mai lungi intr-un singur loc.

Functia de intalniri a Facebook, lansata in 2019 si care permite utilizatorilor sa rasfoiasca profilurile sugerate, a inregistrat o crestere de 24% de la an la an a conversatiilor incepute in randul tinerilor din SUA si Canada, a spus compania.

La evenimentul pop-up din Austin, o mica brosura a rezumat in titlu pozitionarea platformei pentru viitor: „Nu este Facebook-ul mamei tale”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: