O brutarie japoneza a folosit inteligenta artificiala pentru a produce „briose romantice” care ii vizeaza pe tinerii lipsiti de interes pentru relatii romantice
Ce gust are dragostea? Raspunsul depinde de persoana intrebata. Unii ar putea spune ca este dulce-amaruie, precum ciocolata neagra. Altii l-ar putea descrie ca fiind delicios de decadent, ca o briosa dulce. Ei bine, un lant de produse de panificatie din Japonia a folosit tehnologia pentru a afla raspunsul, potrivit CNN.
Cea mai veche brutarie din tara, Kimuraya, a facut echipa cu compania japoneza de electronice NEC Corp pentru a produce ceea ce numeste „Ren AI Pan” – care se traduce prin „AI Romance Bread”.
NEC si Kimuraya sustin ca noile produse, care vin in cinci arome, surprind esenta sentimentelor pe care multi dintre noi le asociaza cu dragostea.
Aici lucrurile devin distractive.
Potrivit unei declaratii a celor doua companii, NEC si-a folosit tehnologia AI pentru a analiza conversatiile dintr-un reality show de intalniri, precum si melodii care includ referiri la fructe si dulciuri in versurile lor.
Prin aceasta analiza, ei au identificat cinci sentimente cheie ale romantismului: cand se cunosc, prima intalnire, gelozia, suferinta si iubirea reciproca. Se pare ca brutaria a reusit sa transforme aceste sentimente in diverse arome de briose pufoase aburinde.
Briosele au fost puse in vanzare incepand cu 1 februarie in supermarketurile din zona Kanto din Japonia si pe site-ul Kimuraya Bakery.
In ceea ce priveste motivul care a condus la aceasta cooperare neobisnuita, se pare ca ambele marci s-au confruntat cu o provocare similara: cum sa-si sporeasca atractivitatea in randul generatiilor mai tinere de japonezi.
Prin cercetarile de piata, Kimuraya a descoperit ca din ce in ce mai multi tineri spun ca nu sunt interesati de relatii romantice. In ciuda acestei tendinte, in randul tinerilor a existat inca o dorinta puternica de a merge la o intalnire, de a se indragosti si de a avea un partener.
Recunoscand acest decalaj, compania a decis sa creeze AI Love Bread, care recreeaza aromele romantismului pentru a evoca sentimentul de a fi indragostit atunci cand o mananca – de fapt, inspirandu-i sa adauge unele dintre aceste senzatii in viata lor personala.
NEC spune ca a folosit doua tehnologii AI pentru proiect: „NEC Enhanced Speech” pentru convertirea vorbirii in text si „NEC Data Enrichment” pentru generarea de note emotionale din datele text. Folosind aceste informatii, AI a selectat ingrediente reprezentand emotiile asociate cu dragostea.
Pentru a obtine informatii, ei au efectuat o „analiza a conversatiei” folosind 15 ore de filmari extrase dintr-un reality show japonez de intalniri, numit „Today I Fell In Love” (Azi m-am indragostit). AI a transformat conversatiile in text, plasandu-l intr-una dintre cele cinci categorii: prima data cand se vad, o intalnire, gelozie, suferinta din dragoste sau iubirea reciproca.
Apoi, AI a extras versurile a aproximativ 35.000 de cantece legate de dragoste si de mancare dintr-o baza de date japoneza si a atribuit „note emotionale” conversatiilor si versurilor pentru a crea o harta vizuala care potriveste diferitele etape ale dragostei cu anumite alimente si arome.
Briosa „Fateful Encounter” (Intalnire hotarata de soarta) are gust de vata de zahar, care reprezinta emotia dulce si aerisita a primelor sentimente de dragoste. „Gelozia” are gust de cartofi dulci violet, ulei de trufe si stafide. Suferinta are gust de cidru de mere si struguri. „Prima intalnire” contine citrice, si anume lime si coaja de portocala, iar „Dragoste reciproca” este un amestec dulce si acidulat de miere, piersici si fructul dragonului.
Chiar daca aceste concepte au fost create de inteligenta artificiala, a existat inca o nevoie de participare umana.
„Selectarea ingredientelor a fost facuta de inteligenta artificiala, dar rolul nostru a fost sa le transformam in coca. Am acordat atentie culorilor folosite pentru a exprima vizual emotiile romantice si am urmarit o imagine vibranta si pop pentru Briosa dragostei”, a spus Yuki Kitazawa, de la brutaria Kimuraya.