O noua metoda TERORISTA? Avionul EgyptAir nu a fost doborat de o bomba. Primele concluzii
Airbusul A320 EgyptAir, care s-a prabusit joi in Marea Mediterana cu 66 de persoane la bord, a trimis mesaje automate semnaland fum langa cabina pilotilor, potrivit vineri mass-media americane, relateaza AFP si Reuters, citate de Agerpres.
Noile informatii sugereaza ca cea mai probabila cauza a prabusirii avionului a fost un incediu la bord, iar nu o bomba. Expertii inca nu pot confirma existenta unui „dispozitiv incendiar” la bord, mentioneaza Daily Mail.
Unul dintre aceste mesaje mentioneaza ca „un fum intens a declansat alarmele in partea din fata a aparatului, unde sunt situate partile sale vitale, panoul electronic de bord”, potrivit Wall Street Journal, citand surse apropiate anchetei neidentificate.
„Mesajele de eroare dureaza aproximativ doua minute, alertand echipajul cu privire la fumul detectat in toalete si un compartiment” amplasat sub podeaua carlingii avionului, potrivit WSJ.
„Acest compartiment contine o parte esentiala a calculatorului de control al zborului” aparatului care, potrivit mesajelor, s-a „defectat”, a adaugat cotidianul, mentionand ca aceste indicii „nu sunt suficiente pentru a stabili daca avionul a fost victima unei bombe sau a altor cauze inexplicabile”.
„Au fost alerte de fum la bordul zborului 804 EgyptAir cu cateva minute inainte de a se prabusi in Marea Mediterana”, a declarat la randul sau canalul CNN, indicand ca a obtinut informatiile dintr-o captura de ecran furnizata de o sursa egipteana.
CNN a precizat ca aceste mesaje de alerta au fost trimise „prin intermediul sistemului ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System)”, care permite schimbul de informatii intre un avion in zbor si centrul operational al companiei aeriene.
Biroul de anchete si analize (BEA) ‘confirma ca au existat mesage ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) emise de avion ce indicau fum in cabina cu putin timp inainte de intreruperea transmisiei de date’, a declarat un purtator de cuvant pentru France Presse.
‘Este mult prea devreme pentru a interpreta si intelege cauzele accidentului atat timp cat nu am gasit nici epava, nici cutiile negre. Prioritatea anchetei este de a gasi epava si inregistratorii de zbor’, a precizat el.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook