Patriotism de parada la Aeroportul Otopeni: „Bust chicios si imens al lui Burebista. Asta e patriotism? Patriotism este sa fie Otopeni cel mai frumos si mai admirat aeroport din Europa de Est”

analize

Radu Burnete, director executiv al Confederatiei Patronale Concordia, ironizeaza modul in care Ministerul Transporturilor a gasit de cuviinta sa promoveze „patriotismul” la Aeroportul Otopeni. „Business lounge-ul Tarom de la Otopeni a fost redenumit ‘Dacia’. Cum asta nu era suficient, la intrare au trantit si un bust chicios si imens al lui Burebista sau Decebal”, evidentiaza Burnete.

„Asta e patriotism? Patriotism este sa fie Otopeni cel mai frumos si mai admirat aeroport din Europa de Est. Sa zica lumea uau si noi sa fim mandri ce frumos este cand revenim acasa. La Otopeni totul striga coruptie si delasare, de la dalele din parcare la uniformele celor care lucreaza acolo. Asta intr-un loc in care ploua cu bani si cu turisti. Dintre toti politicienii de varf din ultimii 25 de ani, toti cu mana la inima si cu drapelul in piept, unul nu s-ar fi ambitionat sa-i dea Romaniei o poarta de intrare care sa-i faca cinste”, arata Burnete intr-o postare pe Facebook.

Postarea integrala:

„Inca una despre patriotism si schimb placa. Business lounge-ul Tarom de la Otopeni a fost redenumit ‘Dacia’. Cum asta nu era suficient, la intrare au trantit si un bust chicios si imens al lui Burebista sau Decebal, nici nu stiu ca mi s-au intunecat privirile de nervi.

Pai cu asta ne mandrim noi? Cu niste oameni despre care nu stim nimic de acum 2500 de ani? Asta e patriotism? Patriotism este sa fie Otopeni cel mai frumos si mai admirat aeroport din Europa de Est. Sa zica lumea uau si noi sa fim mandri ce frumos este cand revenim acasa. La Otopeni totul striga coruptie si delasare, de la dalele din parcare la uniformele celor care lucreaza acolo. Asta intr-un loc in care ploua cu bani si cu turisti. Dintre toti politicienii de varf din ultimii 25 de ani, toti cu mana la inima si cu drapelul in piept, unul nu s-ar fi ambitionat sa-i dea Romaniei o poarta de intrare care sa-i faca cinste.

Pai mutam Ministerul Transporturilor intr-un cort in fata aeroportului pana iesea ceva cum trebuie.
Degeaba se duc la sat si ne tot servesc cu valorile traditionale. Strabunica era obsedata sa zugraveasca poarta si casa de la strada. Cum arati pe dinafara spune multe despre cum esti pe dinauntru.

Nu mai suport sa vad Burebista si asa zisul steag dacic care sunt sigur ca nu scotea mare zgomot si nici nu inspaimanta pe nimeni. Sa punem peste tot aceste simboluri, care nu sunt despre noi, este semn nu de patriotism ci de altceva care incepe cu p. Cu P. In toata istoria noastra moderna nu avem cu ce sa ne mandrim? Trebuie sa ne ducem doua milenii inapoi? Eu nu cred. Mai degraba cei care fac asta nu cunosc nimic din istoria Romaniei.

Avem lucruri cu care putem sa ne mandrim din era de dupa Cristos. As intelege sa se auda niste Enescu discret. Sau sa ne intampine replici de ale lui Brancusi. Avem artisti contemporani care pot expune in aeroport. Accept chiar si tuica si palinca bine facute ca un intaritor al aprecierii pentru patrie. Dar Burebista? Burebista e opera comunistilor care ne-au ingropat elitele si istoria moderna si-au pus in loc povesti de adormit copiii.

Patriotism sa fie fratilor daca vreti, dar valoros si elegant, nu spoiala ieftina”.

Grindeanu: Realizarea unui nou terminal de pasageri, modern si care sa preia actualul flux de trafic „nu se justifica”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a declarat luna trecuta ca „nu se justifica” realizarea unui nou terminal de pasageri la Otopeni.

„Aeroportul Otopeni in acest moment trebuie sa ajunga, si sper ca va ajunge la sfarsitul anului 2023, la numarul de pasageri dinainte de pandemie. Adica sa se recupereze ceea ce s-a pierdut. In acest moment, astazi, cand vorbim, pe numarul de pasageri, pe toate studiile, si avem studii si de la Banca Mondiala si vi le pot pune la dispozitie, nu se justifica constructia unui terminal nou. Ca trebuie sa fie imbunatatiri sunt perfect de acord. La benzile care aduc bagaje, tot ce tine de buna functionare in actualul terminal, clar ca trebuie sa fie imbunatatit. Eu vorbesc de un terminal nou, care inseamna foarte multi bani. Astazi, cand vorbim pe numarul de pasageri pe care il are Aeroportul Otopeni, nu se justifica. In cinci ani da, posibil, daca se mentine acest ritm de crestere”, a declarat Grindeanu la Digi24.

„Asta nu inseamna ca lucrurile nu trebuie sa fie imbunatatite pe actualul terminat. Sunt perfect de acord cu dumneavoastra: curatenie, benzile de adus bagaje, fluxul pasagerilor. Eu cand merg vineri seara, de exemplu, cand plec in weekend la Timisoara, la acea ora este un varf de trafic, nu doar pe cursele interne, ci si externe. Dar aceste investitii au inceput sa fie facute si sper sa continue in Aeroportul Bucuresti, inclusiv investitii in acel burduf, burduful care intra in sau care face legatura cu avioanele. Parte dintre ele trebuie sa fie schimbate, sunt depasite”, a mai spus Grindeanu.

Potrivit datelor publicate de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) in luna ianuarie a acestui an, traficul aerian inregistrat pe cele doua aeroporturi din Capitala – Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul International Bucuresti-Baneasa Aurel Vlaicu – a crescut cu 82,2% in 2022, fata de 2021, pana la un numar de 12.610.247 de pasageri.

Foto: ro.depositphotos.com

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: