Peste 100 de nave container au fost redirectionate pe la Capul Bunei Sperante pentru a evita atacurile houthi

externe

Peste 100 de nave container au fost redirectionate in jurul Africii de Sud pentru a evita canalul Suez, in semn al perturbarii comertului global cauzate de rebelii houthi care ataca navele de pe coasta de vest a Yemenului, potrivit The Guardian.

Compania de transport maritim Kuehne and Nagel a declarat ca a identificat 103 nave care si-au schimbat deja cursul, si mai multe sunt asteptate sa ocoleasca pe la Capul Bunei Sperante din Africa de Sud.

Diversiunea adauga aproximativ 6.000 de mile marine unei calatorii tipice din Asia in Europa, adaugand trei sau patru saptamani la termenele de livrare a produselor.

Rebelii houthi au spus ca au atacat nave ca raspuns la bombardamentul Israelului asupra Gaza. SUA au declarat marti ca vor incerca sa creeze o coalitie navala pentru a proteja transportul maritim in canalul Suez.

Aproximativ 19.000 de nave navigheaza pe canalul Suez in fiecare an, ceea ce il face una dintre rutele princpiale ale lumii, in special pentru combustibilii fosili si marfurile care circula intre Asia si Europa.

De asemenea si au schimbat cursul si petroliere, British Petroleum fiind cea mai mare companie care a declarat public ca a facut acest lucru. Rivalul sau, Shell, a refuzat sa comenteze.

Perturbarea a contribuit la cresterea pretului petrolului. Pretul futures al titeiului Brent, referinta globala, a crescut cu 1,2% miercuri, la peste 80 de dolari, dupa ce a scazut sub 74 de dolari cu o saptamana mai devreme. Cresterile ulterioare ale preturilor ar putea, in cele din urma, sa contribuie la tarifele consumatorului la energie, adaugand la inflatie.

„Se anticipeaza ca timpul prelungit petrecut pe apa va absorbi 20% din capacitatea flotei globale, ceea ce duce la potentiale intarzieri in disponibilitatea resurselor de transport maritim. In plus, intarzierile in returnarea echipamentelor in Asia vor reprezenta probabil provocari, influentand si mai mult fiabilitatea globala a lanturilor de aprovizionare”, a declarat Michael Aldwell, membru in consiliul de administratie al Kuehne si Nagel.

Companiile din intreaga lume, inclusiv cativa mari producatori de automobile, monitorizeaza situatia pentru a afla daca lanturile lor de aprovizionare ar putea fi afectate. Ultima mare inchidere neasteptata a canalului Suez a avut loc in martie 2021, cand nava container Ever Given a blocat trecerea timp de sase zile.

Intreruperea nu va afecta industria de retail de acest Craciun, deoarece stocurile sunt acumulate cu saptamani sau chiar luni inainte, ceea ce inseamna ca produsele sunt deja in magazine sau in depozitele din Marea Britanie.

O intrerupere extinsa a tiparelor normale de transport ar putea cauza in cele din urma lipsuri de produse pentru consumatori sau piese pentru producatori, desi putini au raportat vreun efect pana acum.

Perturbarea a coincis cu o perioada in care multe fabrici s-au inchis temporar de Craciun, oferind un timp suplimentar companiilor pentru a primi provizii esentiale.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: