Peste 40% dintre copiii din mediul rural nu au obtinut media 5 la Evaluarea Nationala, din cauza lipsei rechizitelor si a sprijinului educational

news

tanara, CES, liceu, Iasi, amenintare cu moartea

Peste 40% dintre elevii din mediul rural care au sustinut Evaluarea Nationala 2024 nu au reusit sa obtina o medie peste 5, conform unui studiu realizat de World Vision Romania.

In comunitatile rurale, 42,4% dintre elevii care au participat la evaluare au obtinut note sub 5, iar alti aproximativ 16.000 de elevi de clasa a VIII-a fie nu au finalizat anul scolar, fie nu au fost inscrisi automat de scoli la examen, desi aceasta inscriere este obligatorie.

Lipsa resurselor esentiale si a sprijinului pentru teme reprezinta cauze majore pentru rezultatele slabe ale elevilor din mediul rural. Potrivit studiului, 35% dintre adolescenti spun ca nu au suficiente rechizite si carti pentru scoala, iar 24% nu sunt ajutati de nimeni la teme. In plus, doar 8% dintre elevi au resurse pentru sprijin suplimentar.

Conform datelor, 14% dintre parinti nu intervin atunci cand copiii lor au dificultati la teme, iar dificultatile cresc in special la materiile exacte, precum matematica.

In comunitatile rurale, rata abandonului scolar este foarte ridicata, iar aproximativ 56% dintre elevii din aceste zone nu isi continua studiile dupa clasa a VIII-a. Principala cauza este reprezentata de dificultatile financiare.

Doar 4 din 10 adulti din mediul rural au reusit sa promoveze examenul de Bacalaureat, reflectand un istoric al limitarii accesului la educatie in aceste zone.

Pentru a combate abandonul scolar si a sprijini copiii din mediul rural sa finalizeze studiile, World Vision Romania a lansat programul „Pregatit pentru liceu”. Acest program ofera suport educational pentru 235 de elevi, asigurandu-se ca acestia beneficiaza de resursele necesare pentru a termina liceul cu succes.

Studiul subliniaza ca desi educatia este teoretic gratuita, lipsa de resurse si sprijin transforma sistemul educational din mediul rural intr-unul deosebit de vulnerabil, afectand performanta academica si accesul copiilor la oportunitati educationale egale.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: