Pilotul Florin Rotaru ar fi refuzat sa se catapulteze pentru a evita o tragedie. Anuntul unui specialist in aviatie
Potrivit lui Sorin Stoicescu, specialist in aviatie, pilotul decedat, sambata, ar fi refuzat o catapultare din timp, pentru a evita o tragedie, informeaza Mediafax.
Incidentul aviatic de sambata, de la baza Borcea, in care pilotul Florin Rotaru si-a pierdut viata dupa ce s-a prabusit cu un MiG 21 LanceR, s-ar fi putut transforma intr-un adevarat dezastru, daca militarul s-ar fi catapultat la timp, astfel incat sa-si salveze viata. Aceasta teorie ii apartine lui Sorin Stoicescu, fost sef al Aviatiei Civile din Romania.
„Pilotii sunt foarte bine instruiti in astfel de situati, iar educatia lor este foarte stricta. Nu au voie sa se catapulteze si sa riste ca aeronava sa ajunga in zona unde se afla publicul. Eu presupun ca pilotul nu a vrut sa se catapulteze, ca sa evite astfel o tragedie”, a declarat Sorin Stoicescu.
Potrivit acestuia, la show-urile aviatice exista reglementari foarte stricte, prin care avioanele nu pot zbura pe deasupra zonei unde se afla publicul, insa, de multe ori, aeronavele, mai ales cele de vanatoare pot ajunge in zonele respective, asta datorita vitezei foarte mari de rulare.
Un aparat de zbor MIG 21 Lancer s-a prabusit sambata, intre judetele Ialomita si Calarasi. Mii de oameni se aflau in zona si participau la evenimentele dedicate Zilei Portilor Deschise, la Baza 86. Pilotul si-a pierdut viata.
„Florin Rotaru, in varsta de 36 de ani, indeplinea functia de pilot-sef in cadrul Escadrilei 861 Aviatie Lupta a Bazei 86 Aeriana Fetesti. Era pilot clasa I, avea la activ peste 400 de ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21. Era absolvent al Academiei Fortelor Aeriene „Henri Coanda” din anul 2005. Ofiterul era casatorit si avea doi copii”, precizeaza MApN intr-un comunicat