PNL afirma ca panourile publicitare nu au fost exclusiv pentru promovarea cartii lui Ciuca, ci si pentru alte evenimente

politica

Nicolae Ciuca, carte, panouri publicitare, bani publici, PNL, explicatiie

Partidul National Liberal precizeaza ca actiunile de promovare actuale reprezinta o activitate fireasca de informare a publicului despre activitatea partidului si a presedintelui formatiunii, Nicolae Ciuca, realizate intr-un mod „perfect transparent si legal”, subliniind ca panourile publicitare nu au fost destinate exclusiv promovarii cartii liderului PNL, fiind utilizate si pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European si pentru Ziua partidului.

„Partidele politice beneficiaza de subventie din partea bugetului de stat, potrivit legii. Fiecare partid isi stabileste prioritatile legate de promovarea activitatilor sale, in functie de canalele de comunicare de care este interesat (presa scrisa ori audiovizuala, mediul online, outdoor, pliante etc.). De altfel, PNL – precum si celelalte partide – foloseste aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formatiunii, candidatii, atat prin campanii de panotaj outdoor, cat si alte metode. Toate partidele investesc sume din subventie pentru comunicare, presa si propaganda si se inscriu in firescul comunicarii politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Catalin Drula, pe atunci presedintele USR.

In prezent, un alt lider de partid – George Simion, presedintele AUR – isi promoveaza, in acelasi mod, un plan electoral prezentat in afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formatiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activitati de promovare. Asadar, actiunile de promovare actuale reprezinta o activitate fireasca de informare a publicului despre activitatea PNL si a presedintelui partidului, realizate intr-un mod perfect transparent si legal”, se arata in comunicatul PNL transmis, joi.

PNL subliniaza ca panourile publicitare au fost rezervate si contractate inca din luna februarie 2024 pentru intregul an, avand in vedere toate campaniile electorale si materialele de promovare ale partidului.

„Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovarii cartii presedintelui, fiind utilizate si pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European si pentru Ziua Partidului”, mai precizeaza sursa citata.

PNL considera ca, in calitate de principal partid al dreptei, este „important ca oamenii sa cunoasca experienta si viziunea presedintelui partidului, principalul vector de imagine al formatiunii”.

„Credem ca este extrem de utila – pentru corecta informare a opiniei publice – o comparatie a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru intregul mix de comunicare. Manifestarea aceleiasi transparente ar trebui sa vina din partea tuturor partidelor. Spre deosebire de alte formatiuni politice, PNL a raspuns intrebarilor venite din partea presei”, mentioneaza liberalii.

Liberalii precizeaza ca volumul urmeaza sa fie lansat in perioada urmatoare, iar toate veniturile vor fi directionate catre sustinerea unor initiative caritabile.

„Scopul acestui comunicat este informarea corecta a opiniei publice si combaterea intoxicarilor oponentilor politici, care cheltuie sume exorbitante din subventia primita din bani publici pentru amplificarea acestor atacuri”, conchid liberalii.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: