Exista, deocamdata, o raza de speranta in salvarea exploratorului spatial al NASA. Inginerii NASA au reusit sa faca progrese semnificative in rezolvarea problemelor de transmisie a datelor care afecteaza Voyager 1. Legendara nava spatiala exploreaza spatiul interstelar din 1977, relateaza Interesting Engineering.
Voyager 1, cel mai indepartat obiect creat de om de pe Pamant, se confrunta de la sfarsitul anului 2023 cu o problema de comunicatii care a impiedicat-o sa trimita informatii stiintifice utilizabile.
Din noiembrie 2023, transmisiunile lui Voyager 1 catre Pamant au fost cu probleme.
Dupa cum subliniaza NASA, inginerii au avut o problema cu subsistemul de date de zbor (FDS) al navei spatiale, un computer de bord vital. Echipa NASA spune ca acest sistem organizeaza datele stiintifice si tehnice inainte de transmiterea lor pe Pamant.
La inceputul lunii martie 2024, inginerii au observat o evolutie pozitiva in fluxul de date al FDS. Ei au detectat un model diferit de amestecul obisnuit de caractere pe care il primise NASA in ultimele luni. In urma unei analize mai amanuntite, s-a descoperit ca acest semnal continea o citire completa a memoriei FDS, ceea ce reprezenta un indiciu de diagnostic crucial.
Initial, echipa nu stia ce sa faca cu noul semnal, deoarece acesta trebuia sa fie in formatul folosit de Voyager 1, cand FDS functiona corect.
Cu toate acestea, un inginer de la Deep Space Network al agentiei, care opereaza antenele radio care comunica cu Voyager si cu alte nave spatiale care calatoresc spre Luna si dincolo de ea, a reusit sa decodifice noul semnal. In urma decodificarii, s-a constatat ca semnalul continea o citire completa a memoriei FDS.
Memoria subsistemului de date de zbor (FDS) este formata din instructiuni de cod care specifica ce actiuni trebuie intreprinse si variabile sau valori care se pot schimba in functie de comenzi sau de starea navei spatiale. Pentru a rezolva problema, echipa va compara aceasta citire cu cea primita inainte de aparitia problemei si va cauta discrepante in cod si in variabile pentru a localiza cauza principala.
La 1 martie, echipa a trimis o comanda catre subsistemul de date de zbor (FDS) al navei spatiale. Aceasta comanda, denumita „poke”, urmarea sa determine FDS sa incerce diferite secvente in pachetul sau software. Scopul era de a ocoli sectiunea defecta si de a rezolva problema care fusese identificata anterior.
Voyager 1 se afla in prezent la o distanta foarte mare de Pamant, peste 24 de miliarde de kilometri. Din cauza acestei distante uriase, este nevoie de aproximativ 22,5 ore pentru ca semnalul radio sa ajunga la nava spatiala si de alte 22,5 ore pentru a primi raspunsul sondei pe Pamant.
Pe 3 martie, echipa a primit rezultatele comenzii de la nava spatiala. Apoi, pe 7 martie, inginerii au inceput sa decodifice datele. Pe 10 martie, au descoperit ca datele contineau o citire de memorie. In prezent, echipa examineaza citirea si o foloseste pentru a crea o solutie de rezolvare, ceea ce ar putea dura ceva mai mult timp.
O lovitura aeriana israeliana asupra unei cladiri din centrul Beirutului l-a ucis duminica pe seful…
"Niciun apel telefonic nu este in masura sa opreasca agresiunea rusa in Ucraina", a declarat…
Robert F. Kennedy Jr., politicianul desemnat de Donald Trump sa ocupe functia de secretar pentru…
Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, a lansat duminica un apel catre Nicolae Ciuca, Mircea…
Echipa de tranzitie a presedintelui ales Donald Trump compileaza o lista de ofiteri superiori actuali…
Candidatul PNL pentru functia suprema in stat, Nicolae Ciuca, il ataca dur pe Marcel Ciolacu,…