Ponta a reusit sa-si INGROAPE partidul. Sondaj de cosmar pentru PSD

news

Conform Barometrului INSCOP-ADEVARUL despre Romania realizat de Inscop Research la comanda cotidianului ‘Adevarul’ noul PNL conduce in clasamentul intentiei de vot cu 44,7%, urmat de Alianta PSD-UNPR-PC, cu 39,1%. Daca duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare ar mai intra in Parlament doar UDMR, care ar obtine 5,2%.

Noul PNL, format prin fuziunea dintre PNL si PDL, conduce in ceea ce priveste intentiile de vot cu 44,7% (fata de 44,2% in februarie si 41,7% in decembrie 2014). Pe locul al doilea se claseaza Alianta PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre optiuni (37,4% in februarie si 38,8% in decembrie 2014). UDMR este cotat cu 5,2% din voturi, fata de 5,0% in februarie 2015 si 5,1% in decembrie 2014. Uniunea este urmata de Partidul Miscarea Populara cu 2,8% (fata de 4,0% in februarie 2015 si 5,6% in decembrie 2014), PLR cu 2,2% (3,3% in februarie 2015 si 3,3% in decembrie 2014), PRM cu 2% (1,1% in februarie 2015 si 1,2% in decembrie 2014). PPDD ar obtine 1% din voturi (fata de 1,4% in februarie 2015 si 2,3% in decembrie 2014), in timp ce 1% dintre respondenti ar vota cu PNTCD (0,9% in in februarie 2015 si 0,6% in decembrie 2014).

Generatia Facebook nu inghite PSD

Accesul la internet pare a modifica optiunile politice ale romanilor. Astfel, intentiile de vot ale respondentilor care declara ca au acces la internet (65% din totalul esantionului) in privinta pricipalelor doua partide sunt oarecum diferite fata de cele ale votantilor in ansamblu. 48.8% dintre cei care declara ca au acces la internet si indica o optiune clara ar vota cu noul PNL format din PNL si PDL, in timp ce 34,4% dintre cei care au internet ar vota cu Alianta PSD-UNPR-PC, scrie Adevarul.

Clasamentul se inverseaza in cazul populatiei care declara ca nu are acces la internet (35% din totalul esantionului). Astfel, 46,7% dintre cei care nu au acces la internet si indica o optiune clara ar vota Alianta PSD-UNPR-PC, in timp ce 37,8% ar vota noul PNL.

Intentiile de vot ale respondentilor care declara ca au un cont de Facebook sau Twitter (45% din totalul populatiei investigate) in privinta pricipalelor doua partide sunt de asemenea diferite de cele ale ale populatiei in ansamblu. 50.2% dintre cei care declara ca au cont de Facebook si Twitter si indica o optiune de vot ar alege noul PNL format din PNL si PDL, in timp ce 34,3% dintre cei care au internet ar vota cu Alianta PSD-UNPR-PC.

Clasamentul se echilibreaza in cazul populatiei care declara ca nu are cont de Facebook si Twitter (55% din totalul esantionului). Astfel, 42,2% dintre cei care nu cont pe o retea de socializare si indica o optiune clara ar vota Alianta PSD-UNPR-PC, in timp ce 41% ar vota noul PNL. Sondajul a fost realizat in perioada 23-30 aprilie 2015, pe un esantion de 1.085 persoane, cu o eroare de +/- 3%.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: