Conform Barometrului INSCOP-ADEVARUL despre Romania realizat de Inscop Research la comanda cotidianului ‘Adevarul’ noul PNL conduce in clasamentul intentiei de vot cu 44,7%, urmat de Alianta PSD-UNPR-PC, cu 39,1%. Daca duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare ar mai intra in Parlament doar UDMR, care ar obtine 5,2%.
Noul PNL, format prin fuziunea dintre PNL si PDL, conduce in ceea ce priveste intentiile de vot cu 44,7% (fata de 44,2% in februarie si 41,7% in decembrie 2014). Pe locul al doilea se claseaza Alianta PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre optiuni (37,4% in februarie si 38,8% in decembrie 2014). UDMR este cotat cu 5,2% din voturi, fata de 5,0% in februarie 2015 si 5,1% in decembrie 2014. Uniunea este urmata de Partidul Miscarea Populara cu 2,8% (fata de 4,0% in februarie 2015 si 5,6% in decembrie 2014), PLR cu 2,2% (3,3% in februarie 2015 si 3,3% in decembrie 2014), PRM cu 2% (1,1% in februarie 2015 si 1,2% in decembrie 2014). PPDD ar obtine 1% din voturi (fata de 1,4% in februarie 2015 si 2,3% in decembrie 2014), in timp ce 1% dintre respondenti ar vota cu PNTCD (0,9% in in februarie 2015 si 0,6% in decembrie 2014).
Generatia Facebook nu inghite PSD
Accesul la internet pare a modifica optiunile politice ale romanilor. Astfel, intentiile de vot ale respondentilor care declara ca au acces la internet (65% din totalul esantionului) in privinta pricipalelor doua partide sunt oarecum diferite fata de cele ale votantilor in ansamblu. 48.8% dintre cei care declara ca au acces la internet si indica o optiune clara ar vota cu noul PNL format din PNL si PDL, in timp ce 34,4% dintre cei care au internet ar vota cu Alianta PSD-UNPR-PC, scrie Adevarul.
Clasamentul se inverseaza in cazul populatiei care declara ca nu are acces la internet (35% din totalul esantionului). Astfel, 46,7% dintre cei care nu au acces la internet si indica o optiune clara ar vota Alianta PSD-UNPR-PC, in timp ce 37,8% ar vota noul PNL.
Intentiile de vot ale respondentilor care declara ca au un cont de Facebook sau Twitter (45% din totalul populatiei investigate) in privinta pricipalelor doua partide sunt de asemenea diferite de cele ale ale populatiei in ansamblu. 50.2% dintre cei care declara ca au cont de Facebook si Twitter si indica o optiune de vot ar alege noul PNL format din PNL si PDL, in timp ce 34,3% dintre cei care au internet ar vota cu Alianta PSD-UNPR-PC.
Clasamentul se echilibreaza in cazul populatiei care declara ca nu are cont de Facebook si Twitter (55% din totalul esantionului). Astfel, 42,2% dintre cei care nu cont pe o retea de socializare si indica o optiune clara ar vota Alianta PSD-UNPR-PC, in timp ce 41% ar vota noul PNL. Sondajul a fost realizat in perioada 23-30 aprilie 2015, pe un esantion de 1.085 persoane, cu o eroare de +/- 3%.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook
Fostul primar al Brasovului, Allen Coliban, acuza ca afacerista Mihaela Neagu, prezenta in primul rand…
Schimbarile climatice au agravat, dupa cum se vede si in Valncia, Spania, in aceste zile,…
Primele date privind votul anticipat din Pennsylvania au evidentiat doua tendinte ingrijoratoare pentru sperantele lui Donald…
Autoritatile din orasul Luliang (provincia Shaanxi din nordul Chinei) vor plati 1,5 mii de yuani…
Prim-ministrul Republicii Moldova, Dorin Recean, a avertizat ca tara se confrunta cu „atacuri extreme”. Printre…
Cresterea preturilor la unt in Rusia a dus la cresterea furturilor in zeci de supermarketuri…