externe

Prabusirea podului din Baltimore: Proprietarul navei de marfa este de acord sa plateasca 102 milioane de dolari guvernului SUA

Proprietarul si operatorul navei de marfa care a lovit un pod din Baltimore a fost de acord sa plateasca 102 de milioane de dolari guvernului federal, a declarat Departamentul de Justitie al SUA, potrivit Sky News.

Sase muncitori in constructii au fost ucisi dupa ce nava Dali a lovit podul Francis Scott Key, lung de aproximativ un kilometru, pe 26 martie. Nava s-a izbit de un stalp de sprijin, iar podul s-a prabusit in raul Patapsco. A stat doua luni sub resturile podului inainte de a fi adusa pe linia plutire si condusa inapoi in port in mai. In iunie, a parasit in cele din urma Baltimore. In septembrie, Departamentul de Justitie a depus o cerere civila prin care solicita 103 de milioane de dolari de la doua companii din Singapore, Grace Ocean Private Limited si Synergy Marine Private Limited.

Reclamatia era menita sa recupereze banii pe care guvernul american i-a cheltuit pentru a raspunde la dezastru si pentru a curata portul Baltimore de epava navei Dali si resturile de pod, astfel incat calea navigabila sa se poata redeschide in iunie. Redeschiderea a necesitat indepartarea a 50.000 de tone de resturi.

Peste 1.500 de respondenti si 500 de specialisti din intreaga lume, au operat o flota de barci in timpul operatiunii, care a implicat 56 de agentii federale, de stat si locale.

Procurorul general adjunct Benjamin Mizer a spus ca potrivit acordului „costurile de curatare a portului sunt suportate de Grace Ocean si Synergy si nu de contribuabilul american”.

Consiliul National pentru Siguranta Transporturilor a declarat in mai ca Dali a pierdut curentul electric de mai multe ori inainte de a se izbi in pod.

In aprilie, FBI a deschis o ancheta penala asupra dezastrului.

Statul Maryland, care estimeaza ca reconstructia podului va costa intre 1,7 si 1,9 miliarde de dolari si anticipeaza finalizarea in toamna anului 2028, a depus separat reclamatii impotriva companiilor pentru costul podului, eforturile de curatare, reclamatiile de mediu si alte costuri. Fondurile recuperate de Maryland pentru reconstructia podului vor fi folosite pentru a reduce costurile proiectului platite de guvernul SUA, a spus Departamentul de Justitie.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

Turcia aresteaza sapte persoane suspectate ca sunt „membri ai grupurilor teroriste” care incercau sa intre in Grecia

Autoritatile turce din Edirne au anuntat vineri arestarea a sapte presupusi „membri ai grupurilor teroriste”…

6 ore ago

Criza de E. coli la McDonald’s scoate la iveala riscul fatal al contaminarii legumelor in industria fast-food

Pe 25 octombrie 2024, McDonald's a retras temporar ceapa proaspata din meniul sau din cauza…

6 ore ago

Kremlinul neaga ca Elon Musk si Vladimir Putin au vorbit regulat in ultimii doi ani

Kremlinul a respins afirmatiile Wall Street Journal conform caroria Elon Musk si Vladimir Putin au…

6 ore ago

Consilierul economic al Arhiepiscopiei Tomisului, Ionut Pop, retinut pentru 24 de ore sub acuzatiile de delapidare si fals in inscrisuri

Preotul Ionut Pop, recent numit consilier economic al Arhiepiscopiei Tomisului, a fost retinut pentru 24…

6 ore ago

Islanda a experimentat o saptamana de lucru mai scurta. Iata care au fost rezultatele

Economia Islandei depaseste performanta celor mai multe state europene dupa introducerea la nivel national a…

6 ore ago