Premierul Marcel Ciolacu, cel mai promovat in spatiul online dintre toti potentialii prezidentiabili: peste 6.500 de mentiuni in ultima luna
In ultima luna, premierul Marcel Ciolacu a dominat spatiul online, atat ca volum de mentiuni in articole si postari pe Facebook, cat si din perspectiva impactului acestora, conform analizei NewsVibe care evidentiaza fluctuatiile vizibilitatii si impactului principalilor candidati prezidentiali in surse online relevante.
Presedintele PNL, Nicolae Ciuca, s-a clasat al doilea, cu un numar semnificativ mai mic de mentiuni.
Mircea Geoana, lider in clasamentul increderii conform ultimului sondaj INSCOP, a beneficiat de cele mai putine referiri online; acuzatiile de plagiat la adresa lui Geoana au generat un varf de mentiuni despre acesta la inceputul lunii iulie.
Vizibilitatea Elenei Lasconi a crescut cu prilejul alegerilor din 9 iunie si s-a amplificat major odata cu candidatura, respectiv alegerea sa in fruntea USR, iar Diana Sosoaca a fost mentionata mai frecvent in special in contextul dosarului Silvestru Sosoaca – George Simion.
Top 5 prezidentiabili dupa vizibilitatea online
Marcel Ciolacu (6.500 mentiuni)
Nicolae Ciuca (3.000 mentiuni)
Elena Lasconi (1.800 mentiuni)
Diana Sosoaca (1.600 mentiuni)
Mircea Geoana (1.200 mentiuni)
Se poate observa astfel ca premierul Marcel Ciolacu a generat in perioada analizata cel mai mare volum de mentiuni online (curba verde din graficul de mai jos), urmat, cu mai putin de jumatate din numarul de mentiuni al liderului PSD, dar tot cu un ritm constant pe perioada intregii luni, de presedintele PNL Nicolae Ciuca (linia rosie). Desi lider in clasamentul increderii*, Mircea Geoana a generat cele mai putine referiri online dintre cei 5.
Ciolacu domina si la capitolul “impact”, adica vizualizari potential obtinute de articolele sau postarile Facebook in care sunt incluse referirile la numele sau.
Analizand evolutia comparativa a impactului generat de mentiunile despre cei 5 prezidentiabili, remarcam varful de vizibilitate produs de Elena Lasconi pe 26 iunie, cand a dominat categoric aceasta competitie de impact cu ocazia alegerii sale in fruntea USR (curba turcoaz din graficul de mai jos). In schimb, Diana Sosoaca a inregistrat un moment de dominatie in jurul datei de 5 iunie, in contextul scandalului Silvestru Sosoaca – Simion (linia mov).
In ce priveste trendul de acceleratie – adica ritmul crescut de mentiuni comparativ cu perioada anterioara – se remarca ascensiunea Elenei Lasconi la momentul alegerilor din 9 iunie, cand a inregistrat o accentuare a volumului de mentiuni generate in jurul numelui sau. In graficul de mai jos, se vede de asemenea si influenta scandalului acuzatiilor de plagiat la adresa lui Mircea Geoana (varful curbei albastre in jurul datei de 1 iulie).
Selectia candidatilor inclusi in analiza se bazeaza pe ierarhia increderii in personalitati politice prezentata in rezultatele celui mai recent sondaj de opinie INSCOP Research.