Germania incepe sa se distanteze treptat de China, semnaland o schimbare in politica externa sub conducerea cancelarului Olaf Scholz. Aceasta tranzitie vine la un an dupa ce Scholz s-a angajat intr-un apel al G7 pentru „reducerea riscurilor” din China. Cu toate acestea, ritmul acestei decuplari variaza, prin schimbari semnificative in domeniile securitatii si apararii, in timp ce industria auto germana ramane dependenta de piata chineza.
Cele mai notabile miscari ale Germaniei in directia indepartarii de China au loc in domeniile securitatii si apararii. Guvernul lui Scholz se apropie tot mai mult de aliatii occidentali pentru a contracara influenta Beijingului in regiunea Indo-Pacific, relateaza Politico.
Una dintre cele mai critice decizii pe care Berlinul trebuie sa o ia in saptamanile urmatoare este daca cele doua nave de razboi germane, aflate in prezent intr-o misiune in regiunea Indo-Pacifica, vor traversa Stramtoarea Taiwan. Germania nu ar fi prima putere occidentala care sa intreprinda o astfel de actiune — nave de razboi din SUA, Marea Britanie, Franta, Olanda si Canada au traversat deja Stramtoarea Taiwan — insa pentru Berlin ar fi prima misiune de acest tip in ultimii douazeci de ani.
In continuarea acestui schimb strategic, Germania a intensificat cooperarea militara cu Japonia, desfasurand exercitii comune si demonstrand solidaritate impotriva prezentei tot mai mari a Chinei si Rusiei in Asia de Est.
In plus, Germania isi intareste legaturile tehnologice cu Taiwanul, prin proiecte precum cel recent de tehnologie in Dresda, condus de Taiwan Semiconductor Manufacturing Corporation (TSMC).
TSMC este liderul mondial in productia de microcipuri avansate. Astfel, daca tensiunile geopolitice cu China ar perturba lantul de aprovizionare, industria de productie a Germaniei ar putea suferi serios.
In timp ce sectorul politic si militar din Germania se aliniaza din ce in ce mai mult impotriva Chinei, industria auto ramane ezitanta. Sectorul auto, esential pentru economia de export a Germaniei, este puternic dependent de piata chineza in ciuda concurentei tot mai mari din partea producatorilor chinezi de vehicule electrice (EV).
Volkswagen (VW) si BMW, doi dintre gigantii auto germani, au vazut cum vanzarile lor din China au scazut, reflectand atat o schimbare in preferintele consumatorilor chinezi spre marcile locale de EV, cat si incetinirea economica generala din China. In ciuda acestor provocari, industria auto germana este reticenta la o decuplare totala de China, temandu-se ca isi va pierde cota de piata din tara asiatica si rolul esential pe care il joaca China in strategiile lor de tranzitie catre vehiculele electrice, mai relateaza Politico.
In ultimele sase luni, exporturile Germaniei catre Polonia au depasit exporturile catre China, pe fondul slabirii economiei chineze. Nils Schmid, cel mai important legislator german in materie de politica externa din Partidul Social-Democrat al lui Scholz, a remarcat ca, de fapt, partenerii majori ai UE, precum Polonia, au fost intotdeauna cei mai importanti pentru comertul Germaniei, nu China.
Totusi, reticenta industriei auto germane de a se indeparta complet de China este evidenta. Acest aspect se remarca inclusiv in opozitia Germaniei, fata de decizia Comisiei Europene, de a impune tarife asupra vehiculelor electrice importate din China. Exista o teama crescanda intre oficialii germani ca Beijingul ar putea riposta, punand si mai mult in pericol pozitiile companiilor germane pe piata chineza.
Citeste mai mult pe presshub.ro.
Activitatile de transport de persoane si livrari au fost verificate in cadrul unei actiuni ample…
„Langa podul pietonal, care trece peste raul Turia din Valencia, o intalnim pe Amparo Esteve.…
De la inceputul anului 2024, pompierii tulceni au intervenit pentru a stinge peste 200 de…
Cu putin inainte de alegerile prezidentiale din SUA, agentiile de informatii din Washington avertizeaza cu…
Premierul spaniol Pedro Sanchez a anuntat desfasurarea celei mai mari interventii de forte militare si…
Conform unui comunicat recent al IGPR, violenta domestica in Romania continua sa fie o problema…