Preturi pe Otopeni mai mari decat la Paris: „Suc la Bucuresti – 4,66 Euro, la Paris – 3,95 Euro. La Otopeni e cu taxa de coruptie”

news

Europarlamentarul Vlad Gheorghe (USR) acuza faptul ca preturile la produse in Aeroportul Otopeni sunt atat de mari din cauza corupttiei. El scoate in evidenta ca pretul unui suc la Otopeni este mai mare decat pe aeroportul din Paris.

„Aeroportul Otopeni mai scump ca Parisul.

Suc la Bucuresti = 4,66 Euro, la Paris = 3,95 Euro.

La Otopeni e cu taxa. De coruptie. Asa se fac milioanele: se da spaga la chirie si se jupoaie calatorii dupa aia.

Poze facute de mine, azi. Toata lumea are acelasi pret, nu exista concurenta”, a explicat Vlad Gheorghe.

Tribunalul Bucuresti a respins la sfarsitul lunii martie cererea DNA privind arestarea preventiva a lui George Alexandru Ivan, fost director general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), acesta fiind plasat in arest la domiciliu, intr-un dosar de trafic de influenta legat de inchirierea spatiilor comerciale la Aeroportul Otopeni.

Aceeasi decizie a fost luata si in cazul altor trei persoane cercetate in acest dosar.

Conform DNA, in perioada 11 ianuarie – 8 noiembrie 2022, o persoana ar fi pretins, prin intermediul lui George Alexandru Ivan, in patru randuri de la un om de afaceri (inculpatul asociat in cadrul unei societati comerciale, cercetat in prezenta cauza) si de la directorul general al unei alte societati comerciale, mai multe sume de bani (10.000.000 euro, 10.000.000 euro, 1.200.000 de euro si 1.200.000 de euro).

„In schimbul banilor respectivi, inculpatul ar fi lasat sa se creada ca are influenta asupra ministrului Transporturilor si directorului general al CNAB, ca ii va determina pe acestia sa indeplineasca acte ce intra in indatoririle lor de serviciu in legatura cu prelungirea pe diverse perioade de timp (un an sau cinci ani) a unor contracte pentru exploatarea spatiilor comerciale din interiorul aeroportului Otopeni, incheiate intre CNAB si societatea inculpatului care exploateaza spatii comerciale pe segmentul de retail, respectiv intre CNAB si societatea unde lucreaza directorul general”, arata anchetatorii.

Presedintele USR, Catalin Drula, l-a criticat atunci pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru faptul ca nu a scos la licitatie inchirierea spatiilor comerciale de la Aeroportul Otopeni, mentionand ca prelungirea contractului este ilegala.

Precizarile au fost facute la B1Tv, dupa ce Sorin Grindeanu a declarat ca persoanele care se fac vinovate de acuzatiile aduse de procurorii DNA trebuie sa plateasca si ca se bucura „ca in sfarsit pare ca se face ordine”.

„Pai se bucura, dar pe domnul Bogdan Mandrescu, care este secretar de stat responsabil de aviatie – si lumea spune ca cam conduce ministerul in absenta domnului Grindeanu – se bucura ca l-a facut secretar de stat? Ca unul dintre cei din dosar, domnul George Ivan, spune Curtea de Conturi ca a fost angajat la CNAB (Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, n.r.) dupa un concurs trucat, cand era director la aeroport domnul Mandrescu. Domnul Cristian Balan, actionar cu domnul Lascut la duty free-urile acestea, se lauda ca e general SIE si are influenta pe langa Grindeanu pentru prelungirea spatiilor. Lucrurile cu spatiile astea sunt simple. Ele trebuiau scoase la licitatie”, a precizat Drula.

El a mentionat ca prelungirea contractului in vederea inchirierii spatiilor comerciale este ilegala, conform unei decizii a Consiliului Concurentei, care a realizat o investigatie pe aceasta tema in perioada 2019 – 2021.

„Domnii acestia mai aveau contract pana la sfarsitul lui 2022. Echipa pe care am adus-o eu la Aeroportul Otopeni pregatise caiet de sarcini de lansat licitatie, ca sa fie acordate competitiv, nu prin prelungiri succesive. Termenul era mijlocul lui 2022, astfel incat pana la finalul anului, cand expira contractul dat dinainte, de prin 2019, pentru duty-free-uri, sa fie inlocuiti de cei care castiga pe bune, pe un caiet competitiv. Inteleg ca nu s-a organizat nici pana astazi licitatia. De altfel, DNA spune ca domnul Ivan – sau nu mai stiu care dintre cei din dosar – a tinut special licitatia, sa nu ii dea drumul. Pai, ce face ministrul? Ce face domnul Mandrescu, daca unul de acolo nu organizeaza licitatia?”, a intrebat Drula, fost ministru al Transporturilor.

Potrivit acestuia, Sorin Grindeanu ar fi trebuit sa initieze demersuri in vederea scoaterii la licitatie a spatiilor comerciale, astfel incat sa nu fie prelungite contractele actuale.

„Acum suntem intr-o prelungire ilegala de contract, pentru ca Consiliul Concurentei a decis – e o investigatia inceputa in 2019, care s-a finalizat in 2021, cand eram eu la minister – si Consiliul Concurentei a decis ca este ilegal sa se mai acorde prin prelungire aceste spatii catre aceasta firma. Legaturile si incregaturile, sunt documentate de catre presa, ale acestor domni cu duty-free-urile si cum ajung in minister. Si dupa aceea domnul Grindeanu se mira: ‘Domnule, foarte bine ca se face!’ Pai, nu! E responsabilitatea ta sa te asiguri ca lucrurile se intampla cinstit si ca nu ajung acolo toti spagarii, oamenii spagarilor, toti astia incuscriti intre ei, cu sefi de partide la PNL, de la PSD. Cautati, ca e plina presa mondena de botezuri, de nunti”, a sustinut liderul USR.

El a atras atentia asupra faptului ca, in cazul in care se organiza licitatie, banii ar fi ajuns la aeroport.

„Ganditi-va ca spaga aceea astronomica inseamna ca banii aceia, de fapt, nu ii incaseaza aeroportul. Eu ma gandesc, asa, la un calcul simplu pe care l-as face pe hartie, ca spaga aceea reprezinta, probabil, jumatate sau o treime din cat ar incasa aeroportul daca ar primi ce i se cuvine. Pentru ca daca faci licitatie, dai spatiul cui da mai mult aeroportului pentru spatii. Si ar lua aeroportul, probabil, 40 de milioane, 60 de milioane de dolari. (…) Trebuie sa fie mare profitul… (firmelor, n.r.). Este o afacere foarte buna acolo si de aceea a spus si Consiliul Concurentei ca trebuie facuta licitatie si acordata competitiv”, a spus el.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: