Primarul s-a tinut de cuvant: zero lei pentru campanii publicitare la Antena 3, RTV si restul presei. Reducere de sute de ori la banii pentru „festivaluri, targuri, decoratiuni”
Primarul Capitalei, Nicusor Dan, a anuntat luni ca Primaria Capitalei nu va mai aloca niciun leu pentru campanii publicitare si ca va reduce de sute de ori sumele alocate pentru „festivaluri, targuri, decoratiuni”. In perioada mandatului Gabrielei Firea, Primaria Bucuresti a livrat zeci de miliaone de euro catre televiziunile de stiri si presa de propaganda sub forma unor „campanii publicitare”.
„Este un buget prin care stopam risipa”, a subliniat Nicusor Dan. „Este un buget prin care vrem sa iesim din minciuna, din delirul grandoman al fostei administratii, un buget prin care vrem sa facem lucruri concrete, fundamentale. Un buget prin care vrem sa stopam risipa si sa deschidem calea constructiei, pentru ca Bucurestiul are nevoie de constructie”, a adaugat primarul.
Principalele declaratii legate de buget:
Este un buget prin care stopam risipa. Reducem substantial banii pentru festivaluri, targuri, decoratiuni si alte asemenea.
Bugetul a fost in 2019, inainte de pandemie, de peste 200 de milioane de lei. Pentri 2021 propunem cateva milioane de lei pentru evenimente culturale de notorietate, este bine sa le pastram daca situatia sanitara o va permite
Renuntam la achizitii de autovehicule
Nu alocam bani pentru noi statui, a fost o traditie a ultimilor 10 ani sa se aloce 10-20 de milioane de lei anul pentru noi statui. Nu alocam bani pentru campanii publicitare
In ce priveste cheltuielile de personal plafonam salariile la nivelul anului 2020
Legat de institutii, le-am cerut sa propuna bugete realiste. Sunt institutii care au propus cat le-am dat, sunt altele pe care propunem sa dam de 10 ori mai putin si sunt doua la care propunem sa dam de 100 de ori mai putin
Renuntam la o parte importanta a stimulentelor financiare, cum sunt sumele primite de familii la 25 de ani de casatorie. Pastram stimulentul pentru reducerea abandonului scolar