Noul port va fi construit pe o suprafata de peste 33.000 de metri patrati si va permite acostarea barjelor care intra in judetul Constanta pe Canalul Dunare Marea Neagra. Acesta ar putea prelua o parte din traficul din Portul Constanta, aproape sufocat de cantitatile uriase de marfuri aparute odata cu izbucnirea razboiului din Ucraina.
Lucrarile la noul port sunt incepute si sunt preconizate sa se finalizeze in vara anului 2025. Portul Ovidiu va avea 3 dane si o capacitate de operare de peste 21 de mii de tone si astfel va putea prelua o parte din traficul existent in acest moment in Portul Constanta. Peste 80 de milioane de lei, din fonduri europene, costa constructia noului port, cea mai importanta investitie realizata de Administratia Canalelor Navigabile in ultimii 30 de ani. „Este pentru prima data cand se construieste pe Canalul Dunare Marea Neagra un port nou. Este foarte posibil ca acest port sa fie unul cerealier, sa se construiasca un siloz, aprovizionarea de la camioane dupa care incarcarea pe barje pentru Portul Constanta, se va mai reduce presiunea care este pe portul Constanta.”, a declarat Florin Goidea, directorul Administratiei Canalelor Navigabile Constanta.
Investitie de 83 de milioane de lei
Cheul va avea o lungime de peste 360 de metri si va permite operarea unui numar de trei barje a cate trei mii de tone, dar este prevazut si cu spatii pentru stocarea marfurilor. Proiectul presupune modernizarea si reabilitarea constructiilor de acostare existente pe malul drept al Canalului Poarta Alba – Midia Navodari prin realizarea de facilitati necesare desfasurarii activitatii specifice. Valoarea totala a proiectului este de 83.849.525 lei din care contributia nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala este de 43.466.706 lei. Proiectul este cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritara 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific 2.4 – Cresterea volumului de marfuri tranzitate prin terminale intermodale si porturi.
In paralel, autoritatile au in plan si reabilitarea portului vechi, de malul drept al canalului din dreptul localitatii Ovidiu, dar si Portul Luminita din Navodari. Facilitatile ar putea prelua o parte din traficul de marfuri din Portul Constanta care a ajuns anul acesta la 80, 5 milioane de tone, cu 20% mai mult fata de anul trecut. Aproape jumatate dintre marfuri au fost cereale.
Potrivit „Constanta financiara”, Infrastructura portuara de pe canalele navigabile din judetul Constanta mai cuprinde doua porturi fluviale, respectiv Medgidia si Basarabi, construite odata cu Canalul Dunare Marea Neagra.
Un sondaj realizat de CURS in perioada 30 octombrie-5 noiembrie arata ca romanii pun educatia…
Trei persoane au fost acuzate in legatura cu moartea cantaretului Liam Payne in Argentina pentru…
Hezbollah saluta orice efort de a opri razboiul din Liban, dar nu isi pune prea…
Franta a acuzat, joi, Israelul, ca a afectat relatiile bilaterale, dupa ce fortele de securitate…
Un copil in varsta de 11 ani a ajuns la spital, joi, dupa ce s-a…
Presedintele rus Vladimir Putin a declarat joi ca este "gata sa reia contactul" cu Donald…