Proiect de incluziune sociala. Aproape 1.000 de elevi cu risc de abandon scolar din judetele Sibiu si Mures au fost integrati intr-o forma de invatamant profesional sau liceal

news

Aproape 1.000 de elevi din Sibiu si Mures aflati pe punctul de a abandona scoala au fost integrati intr-o forma de invatamant profesional/liceal ca urmare a unor activitati de consiliere, orientare vocationala si de dezvoltare socio-emotionala, potrivit Turnul Sfatului.

Prin proiectul „Acces spre Succes” autorii si-au propus sa implementeze un program de masuri integrate pentru cresterea gradului de incluziune sociala prin activitati educationale si consiliere pentru 980 de elevi in situatii de risc din judetele Sibiu si Mures. La proiect au participat 650 elevi din opt scoli sibiene si 330 elevi din patru scoli din judetul Mures.

In cadrul proiectului, au fost oferite servicii educationale de sprijin formale, non-formale, complementare si extracurriculare pentru elevi cu varste intre 10-14 ani. Acestia se aflau pe punctul de abandona scoala sau sunt elevi cu cerinte educationale speciale, cu risc de integrare sau esec scolar.

„In cadrul evenimentului sunt prezentate rezultate partiale dupa primul an de implementare. Toti elevii absolventi ai clasei a VIII-a in situatie de risc de abandon care au facut parte din grupul tinta in anul scolar 2021-2022, sunt integrati intr-o forma de invatamant profesional/liceal urmare a activitatilor remediale, de consiliere si orientare vocationala, de dezvoltare socio-emotionala”, a explicat Anca Voineag, din cadrul ISJ Sibiu, coordonatoarea proiectului pe judetul Sibiu.

Cadre didactice din scolile partenere organizat, pentru copii, ateliere de mestesugarit/artizant, ateliere pictura/muzica/literatura, activitati sportive, activitati de tip „scoala dupa scoala”.

„Profesorii care desfasoara activitati cu elevii in cadrul proiectului, sunt de acord cu faptul ca educatia formala si nonformala sunt complementare si motiveaza elevii sa se exprime liber, in acord cu nevoile lor, pasiunile si personalitatea fiecaruia”, a adaugat Anca Voineag.

Proiectul a fost coordonat de Fundatia Europeana pentru Consultanta, Implementare si Dezvoltare (FECID) in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Sibiu, Inspectoratul Scolar Judetean Mures, University of South-Eastern din Norvegia si Innovius As, Norvegia.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: