news

Proiect de incluziune sociala. Aproape 1.000 de elevi cu risc de abandon scolar din judetele Sibiu si Mures au fost integrati intr-o forma de invatamant profesional sau liceal

Aproape 1.000 de elevi din Sibiu si Mures aflati pe punctul de a abandona scoala au fost integrati intr-o forma de invatamant profesional/liceal ca urmare a unor activitati de consiliere, orientare vocationala si de dezvoltare socio-emotionala, potrivit Turnul Sfatului.

Prin proiectul „Acces spre Succes” autorii si-au propus sa implementeze un program de masuri integrate pentru cresterea gradului de incluziune sociala prin activitati educationale si consiliere pentru 980 de elevi in situatii de risc din judetele Sibiu si Mures. La proiect au participat 650 elevi din opt scoli sibiene si 330 elevi din patru scoli din judetul Mures.

In cadrul proiectului, au fost oferite servicii educationale de sprijin formale, non-formale, complementare si extracurriculare pentru elevi cu varste intre 10-14 ani. Acestia se aflau pe punctul de abandona scoala sau sunt elevi cu cerinte educationale speciale, cu risc de integrare sau esec scolar.

„In cadrul evenimentului sunt prezentate rezultate partiale dupa primul an de implementare. Toti elevii absolventi ai clasei a VIII-a in situatie de risc de abandon care au facut parte din grupul tinta in anul scolar 2021-2022, sunt integrati intr-o forma de invatamant profesional/liceal urmare a activitatilor remediale, de consiliere si orientare vocationala, de dezvoltare socio-emotionala”, a explicat Anca Voineag, din cadrul ISJ Sibiu, coordonatoarea proiectului pe judetul Sibiu.

Cadre didactice din scolile partenere organizat, pentru copii, ateliere de mestesugarit/artizant, ateliere pictura/muzica/literatura, activitati sportive, activitati de tip „scoala dupa scoala”.

„Profesorii care desfasoara activitati cu elevii in cadrul proiectului, sunt de acord cu faptul ca educatia formala si nonformala sunt complementare si motiveaza elevii sa se exprime liber, in acord cu nevoile lor, pasiunile si personalitatea fiecaruia”, a adaugat Anca Voineag.

Proiectul a fost coordonat de Fundatia Europeana pentru Consultanta, Implementare si Dezvoltare (FECID) in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean Sibiu, Inspectoratul Scolar Judetean Mures, University of South-Eastern din Norvegia si Innovius As, Norvegia.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

O noua numire trasnita facuta de Trump. Ministru al Sanatatii va fi un promotor al teoriilor conspiratiei

Presedintele ales al SUA Donald Trump a anuntat joi ca l-a numit in functia de…

33 de minute ago

Lasconi dezvaluie numele celui care ar fi „amenintat-o”: „S-a laudat cu asta, ca el o sa fie cel care ma va scoate pe mine din aceasta cursa”

Elena Lasconi, candidat USR la alegerile prezidentiale, sugereaza ca fostul ambasador SUA in Romania in…

41 de minute ago

MAE: Noua cetateni romani decedati in urma inundatiilor din Spania

 Autoritatile spaniole au confirmat faptul ca alti doi cetateni romani au fost identificati ca fiind…

4 ore ago

Oseminte descoperite pe un santier din Timisoara. Politistii criminalisti au inceput o ancheta

Muncitorii de pe un santier de langa Directia pentru Protectia Copilului Timis, au alertat, joi…

4 ore ago

Un barbat s-a urcat pe cladirea garii din Braila si ameninta ca se va sinucide

Un barbat s-a urcat, joi seara, pe cladirea garii din municipiul Braila, de unde ameninta…

4 ore ago