Proiect indraznet in Italia: Consiliul de Ministri a aprobat construirea celui mai lung pod suspendat din lume, intre Sicilia si Calabria
Consiliul de Ministri din Italia a aprobat, joi, construirea celui mai lung pod suspendat din lume peste Stramtoarea Messina, intre insula Sicilia si Italia continentala, potrivit Xinhua.
Proiectul se va baza pe planuri anterioare dezvoltate in 2011, adaptate pentru a reflecta „noile standarde tehnice, de siguranta si de mediu”, a anuntat guvernul.
Ministerul Infrastructurii si Transporturilor a declarat ca podul va fi „bijuteria coroanei ingineriei italiene”.
Proiectul este extrem de dificil si reprezinta o provocare pentru ingineri si constructori din cauza apelor adanci si curentilor puternici.
Conform specificatiilor tehnice, odata finalizat podul va avea 3.666 de metri lungime, cu o singura distanta intre piloni de3.300 de metri, care va fi cu peste 50% mai lunga decat cea de 2.023 de metri a Podului Canakkale din Turcia, in prezent cel mai lung pod suspendat din lume.
Structura turceasca, care leaga partea europeana a Turciei de partea asiatica, a fost finalizata in urma cu un an. Constructia podului a durat sase ani si a costat cel putin 2,7 miliarde de dolari.
Calendarul si bugetul pentru proiectul italian Messina Bridge nu au fost inca anuntate, dar conform estimarilor anterioare, proiectul va dura cel putin sase ani, la un cost de aproximativ 8,5 miliarde de euro (9 miliarde de dolari).
Inca din 251 i.Hr., istoricul roman Pliniu cel Batran a scris despre planurile de construire a unui pod plutitor care sa lege Sicilia de Italia continentala, iar alte proiecte au fost discutate in secolele urmatoare.
Primul proiect modern a fost anuntat in 1981, iar un plan pentru proiect a fost produs in 2005.
Podul ar ajuta si dezvoltarea economica atat in Sicilia cat si in Calabria. Datele arata ca venitul pe cap de locuitor in ambele regiuni este de aproximativ jumatate din cel al Italiei continentale. Podul ar asigura un transport mai ieftin si mai rapid si va conecta pentru prima oara Sicilia de continent cu trenuri de mare viteza.
Cu toate acestea, criticii proiectului sunt ingrijorati de potentialele depasiri ale costurilor, de implicarea grupurilor crimei organizate, de vulnerabilitatea la cutremure si de impactul negativ asupra mediului.
Potrivit declaratiei de joi a guvernului, proiectul va fi platit timp de mai multi ani prin taxa de pod, cu finantare initiala de la Ministerul Infrastructurii si Transporturilor si Ministerul Finantelor.
Viceprim-ministrul italian si ministrul infrastructurii si transporturilor, Matteo Salvini, a declarat ca proiectul va fi prietenos cu mediul, reducand emisiile de gaze cu efect de sera asociate transportului. De asemenea, ar creste turismul si ar atrage industria in zona, a spus Salvini.
Mai multe detalii despre planurile pentru pod sunt asteptate in urmatoarele saptamani