PSD nu intelege nimic. Proiecte SF in vestul tarii, Timis si Caras-Severin se unesc si realizeaza pe bani europeni cinci investii majore de infrastructura

politica

Cinci proiecte mari de infrastructura vor fi realizate de judetele Timis si Caras- Severin, pentru Regiunea Banat, cu bani europeni, un parteneriat in acest sens fiind semnat la sediul Consiliului Judetean Timis, intre cele doua judete, chiar de Ziua Nationala a Romaniei. Nu exista proiecte similare in niciun judet controlat de PSD.

Din partea judetului Timis au semnat Alin Nica (PNL) – presedintele Consiliului Judetean si Dominic Fritz (USR), primarul Timisoarei. Din partea judetului Caras – Severin, au semnat protocolul Romeo Dunca (PNL), presedintele Consiliului Judetean si Ioan Popa, primarul municipiului Resita.

„Am ales acest moment intentionat sa se intample de Ziua Nationala a Romaniei ca simbol al unirii dintre cele doua judete in ceea ce inseamna proiectele comune pe care dorim sa le finantam prin noul exercitiu bugetar 2021 – 2017. Este vorba de o legatura pe care dorim sa o cream intre judetul Caras Severin si Judetul Timis, intre municipiul Resita si municipiul Timisoara, pentru proiecte de anvergura cu impact major in dezvoltarea intregii zone. Fie ca vorbim de calea ferata care va lega Timisoara de Resita sau de largirea la 4 benzi a drumului judetean care leaga Timisoara de Buzias sau de legatura dintre Resita si AutostradaA1 prin Buzias si Topolovat, de fiecare data discutam de proiecte care au un impact major si vor lega cele 2 judete pe o infrastructura feroviara si rutiera moderna.

Judetul Caras Severin este pentru judetul Timis locul in care timisorenii si timisenii aleg sa isi petreaca timpul liber si de aceea, legaturile feroviare si rutiere asigura o mobilitate a persoanelor astfel incat statiunile de ski si zonele frumoase din judetul nostru vecin sa fie accesibile publicului larg”, a declarat Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis, citat de news.ro.

Presedintele Consiliului Judetean Caras-Severin, Romeo Dunca, a vorbit despre oportunitatea de a transfroma Banatul de munte in destinatie turistica.

„Ma bucur ca astazi 1 Decembrie suntem in aceasta formatie sa prezentam dorinta noastra de a unifica fortele inspre unificarea celor 2 judete. Este cunoscut ca Banatul de munte reprezinta o parte deosebit de importanta de frumusete, biodiversitate si culoare. Avand itentia de a-l tranforma in destinatie turistica, recreativa, avem nevoie de infrastructura. Daca pe relatia Arad- Timisoara- Caransebes deja exista un proiect national important de reabilitare a caii ferate, accesul inspre Resita si Clisura Dunarii, inspre zona turistica va deveni usor de realizat prin infrastructura ferovoara care va aduce Timisoara aproape de Resita. E nevoie de proiecte serioase, de investitii serioase”, a declarat Romeo Dunca.

Primarul municipiului Timisoara, Dominic Fritz, a vorbit despre dezvoltarea Banatului ca regiune a Europei.

„Viitorul Timisoarei este strans legat de viitorul intregului Banat si sunt convins ca Timisoara nu se afla in competitie cu alte orase din Romania si de fapt cu alte orase din Europa, ci de fapt intregul Banat ca regiune se afla intr-o competitie pentru oameni, pentru idei, pentru resurse.

In aceasta competitie este incredibil de important sa lucram impreuna la o viziune pentru intregul Banat, ca o regiune importanta in Europa. Nu vorbim doar de turism, vorbim si de economie, de resurse umane, de tineri. Pentru asta avem nevoie de conectivitate. Planul nostru este sa legam Timisoara de intreaga zona metropolitana, dar ma bucur ca nu ne oprim aici, ci avem o viziune chiar si dincolo de judetul Timis, tocmai pentru ca Banatul nu este doar judetul Timis.

Prima mea vizita la un alt primar a fost in Resita la Nelu Popa si am povestit pentru prima oara de aceasta idee, de acest tern-tram care sa ne conecteze, nu numai in scop turistic, ci pentru a revigora toata economia”, a declarat Dominic Fritz.

Si primarul din Resita, Ioan Popa, a mentionat unificarea Banatului de munte cu Banatul de ses, prin ”proiecte palpabile”.

„Dupa 30 de ani de la Revolutie in care in majoritatea perioadei au existat pozitii antagoniste si la nivel de judete si intre judete, pentru prima data Banatul de munte se uneste cu Banatul de ses pentru realizarea unor proiecte palpabile. Europa discuta de regiuni, nu de judete, asa trebuie sa gandim si noi”, a declarat Ioan Popa.

Administratiile partenere isi propun sa modernizeze infrastructura feroviara pentru implementarea solutiei de transport de tip „train-tram” (tren-tramvai) pe ruta Resita Sud – Bocsa – Timisoara Nord si asigurarea legaturii cu Aeroportul „Traian Vuia” din Timisoara. In plus, se are in vedere o asemenea solutie tehnica si pe ruta Berzovia – Oravita – Anina.

Parteneriatul are in vedere si infrastructura rutiera. Se doreste astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, intre Berzovia – Buzias – Topolovatu Mare – Autostrada A1. Este avuta in vedere si extinderea la patru benzi de circulatie a drumului Mosnita Noua – Buzias (DJ 592), cat si modernizarea drumului interjudetean DJ 684 pe traseul DN 68A (Cosava) – Tomesti – Luncanii de Sus – limita de judet CS – DN 68 (Voislova).

Toate aceste proiecte de infrastructura ar urma sa se realizeze cu bani europeni din exercitiul bugetar 2021 – 2027.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: