PSD si PNL, cele mai mediatizate partide in spatiul online romanesc, in ultima saptamana

politica

NewsVibe, mentionari online, PSD, PNL

Vineri, 1 noiembrie, la ora 00:00, va debuta oficial campania electorala pentru alegerile parlamentare. Platforma informat.ro si-a propus sa evidentieze impactul pe care principalii concurenti din cadrul acestor alegeri il au in spatiul online romanesc, utilizand NewsVibe, instrument de detectare a trendurilor online.

Cifrele din ultima saptamana pre-campanie vor reprezenta un reper pentru perioada de campanie efectiva, cand platforma promite sa ofere actualizari saptamanale, pe parcursul competitiei electorale.

Aproape de debutul campaniei, PNL si PSD sunt detasate in fruntea clasamentului din perspectiva numarului de mentiuni online despre partide, in sursele online cele mai relevante, fiecare cu peste 4.000, insa prim-planul este luat de PSD. Urmeaza in top USR si AUR, cu peste 1.000 de mentiuni, clasamentul fiind inchis de SOS Romania, cu doar 124 de mentiuni.

Partidul Social Democrat – 4.610 de mentiuni

Partidul National Liberal – 4.282 de mentiuni

Uniunea Salvati Romania – 1.380 de mentiuni

Alianta pentru Unirea Romanilor – 1.081de mentiuni

SOS Romania – 124

Au fost retinute in top doar mentiunile din sursele relevante online si social media (surse validate de platforma NewsVibe)

In graficul privind evolutia volumului mentiunilor, se remarca o similitudine a ritmului mentiunilor despre PSD, PNL si USR. Acest lucru este determinat si de schimburile de replici dintre partide – in special pe tema speculatiilor despre presupusa sustinere pe care PSD ar urma sa o acorde lui George Simion, pentru a-l propulsa pe acesta in turul II al alegerilor prezidentiale – dar si de sondajele de opinie sau teme guvernamentale.

In ultimele zile, remarcam iesirea SOS din prim-planul surselor online cele mai relevante, dupa vizibilitatea creata pentru acest partid de decizia CCR, in urma careia Diana Sosoaca nu a mai putut candida la alegerile prezidentiale.

In privinta impactului mentiunilor, se remarca o crestere a celor despre USR si AUR, raportat la proportia numarului de mentiuni, si o scadere a impactului celor despre PSD si PNL. Si la nivel de impact al mentiunilor, SOS Romania este foarte departe de restul competitorilor.

Si in cazul evolutiei impactului mentiunilor despre partide, se remarca o corelatie intre PSD, PNL (mai ales) si USR. La inceputul intervalului, exista si o corelatie partiala cu AUR, in acele zile fiind de actualitate acuzatiile aduse de liberali PSD-ului, conform carora acesta ar viza propulsarea lui George Simion in turul II, prin transfer deliberat de voturi catre candidatul AUR dinspre tabara social-democrata. De asemenea, la inceputul intervalului inregistram si debutul campaniei pentru alegerile prezidentiale.

In ceea ce priveste intensificarea ritmului de aparitie a mentiunilor, se remarca o crestere mai ales la inceputul intervalului – atat ca urmare a dezbaterii legate de posibila propulsare a lui Simion in turul II prin voturile PSD, cat si ca urmare a debutului campaniei electorale pentru alegerile prezidentiale. Exista o crestere si spre finalul saptamanii, cand au aparut noi sondaje de opinie.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , , ,

Comentarii: