Imagini din satelit releva ca rusii picteaza acum siluetele bombardierelor strategice Tu-95MS „Bear-H” in parcarile de protectie de la baza lor principala de bombardiere, Engels-2. Baza a fost atacata in repetate randuri in ultimul an, iar atacurile au fost tot mai precise, pe masura ce cresc capacitatile de armament de asalt ale Ucrainei si abilitatile sale de a lovi adanc in interiorul Rusiei folosind echipe locale de sabotaj si de atac cu drone.
Imaginile din satelit au fost realizate pe 29 septembrie si arata mai multe siluete de avioane desenate pe pista de aterizare a bazei Engels-2 – copii aproape identice ale formei distinctive a bombardierului cu patru motoare, pana la zona cabinei de pilotaj, vopsita in negru.
Ceea ce este, de asemenea, interesant este faptul ca momeala vopsita si finisata are anvelope asezate in zona centrala a aripii si a fuselajului, la fel ca si avionul Tu-95-ul real din stanga sa. Acest lucru este in mod clar adaugat pentru realism, in speranta ca momeala se va dovedi mai convingatoare, deoarece anvelopele sunt in prezent o contramasura obisnuita folosita de unele aeronave ale Fortelor Aeriene Ruse in timp ce sunt parcate.
Momeala vopsita ar putea avea mai multe obiective. Principalul este probabil sa pacaleasca satelitii si, de fapt, sa intrerupa orice operatiune de atac ucraineana inainte de a fi executata, prin furnizarea de date de tintire eronate. Dar este clar ca acest lucru nu va functiona, deoarece chiar si imaginile limitate de inalta rezolutie ale satelitilor comerciali pot face in mod clar diferenta intre siluete si aeronavele reale.
Se poate spera, de asemenea, ca avioanele „pictate” ar putea deruta operatorii de drone care executa atacuri localizate, dar astfel de atacuri ar avea loc in mod evident noaptea si in conditii de vizibilitate redusa pentru a limita detectarea, iar sortarea bombardierelor reale de cele false cu ajutorul unor senzori mai putin performanti si mai putin luminosi ar putea fi mai dificila. Pentru a maximiza efectul contramasurii, se pot utiliza, de asemenea, diverse vopsele cu proprietati de reflectare sau de absorbtie a razelor infrarosii. In august, operatorii ucraineni de drone au distrus un avion cargo greu Il-76 „Candid” si un bombardier Tu-22M „Backfire” in atacuri localizate cu drone.
Este posibil ca, la fel ca si in cazul anvelopelor, vopseaua de pe avioane sa aiba ca scop confundarea senzorilor de tintire in infrarosu de pe armele aflate la distanta, cum ar fi rachetele de croaziera, care utilizeaza potrivirea autonoma a imaginilor.
Dupa cum se stie, flota aeriana Tu-95, alaturi de bombardierele Tu-160 „Blackjack” si Tu-22M „Backfire” ale aviatiei rusesti cu raza lunga de actiune, au lansat sute de rachete de croaziera impotriva tintelor din interiorul Ucrainei.
De asemenea, aceste avioane sunt deosebit de valoroase si aproape imposibil de inlocuit pe termen scurt. Doctrina operationala a Rusiei a facut, de asemenea, sa existe putine hangare in bazele sale de bombardiere pentru a ascunde aceste aeronave. Ca atare, avioanele sunt lasate in aer liber si expuse la tintirea si distrugerea ulterioara prin atac aerian.
Prin urmare, este logic de ce Rusia ar lua masuri suplimentare, oricat de efemere, pentru a limita expunerea potentiala a bombardierelor la sol. Luna trecuta a fost vorba de anvelope. Luna aceasta, este vorba de pictarea siluetelor Tu-95 pe pista. Ce ne mai rezerva imaginatia bine hidratata cu votca a rusilor?
Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a declarat joi ca a fost la Monaco, in 2022, la…
Presedintele ales al SUA Donald Trump a anuntat joi ca l-a numit in functia de…
Elena Lasconi, candidat USR la alegerile prezidentiale, sugereaza ca fostul ambasador SUA in Romania in…
Autoritatile spaniole au confirmat faptul ca alti doi cetateni romani au fost identificati ca fiind…
Muncitorii de pe un santier de langa Directia pentru Protectia Copilului Timis, au alertat, joi…
Un barbat s-a urcat, joi seara, pe cladirea garii din municipiul Braila, de unde ameninta…