Pe fondul tendintei tot mai presante de a trece de la combustibilii fosili la energia durabila, energia hidrogenului devine liderul viitorului, relateaza Interesting Engineering.
Guvernele, corporatiile si expertii in energie din intreaga lume colaboreaza pentru a gasi solutii posibile la criza incalzirii globale prin utilizarea energiei hidrogenului.
Companiile din industria de aparare si-au intensificat eforturile de a se alatura acestei curse prin introducerea pilelor de combustibil cu hidrogen pentru motorizarea tancurilor, navelor de razboi si submarinelor.
Armata Republicii Coreea (RoKA) intentioneaza sa-si schimbe motorizarea vehiculelor militare de la motoare cu ardere interna, la motoare cu hidrogen.
Companii locale precum Kia, Hyundai si Doosan lucreaza pentru a dezvolta motoare cu hidrogen pentru tancurile RoKA si vehiculele blindate.
Filiala Hyundai, Hyundai Rotem, este dedicata dezvoltarii motoarelor cu hidrogen pentru tancuri si vehicule blindate.
Kia dezvolta un vehicul alimentat cu hidrogen. Scopul este de a furniza 100 kW pe ora cu pile de combustie cu hidrogen.
Doosan Mobility dezvolta drone cu hidrogen.
Iar companii precum Paprity si Hogreen Air dezvolta motoare cu hidrogen pentru nave de razboi si submarine.
Eficienta generarii de energie este un motiv important pentru care RoKA vrea sa faca tranzitia la energia hidrogenului.
Generarea conventionala de energie pe baza de combustibili fosili are o eficienta cu 28-32%, in timp ce generarea de energie cu hidrogen poate atinge o eficienta de 47% sau mai mare.
Pilele de combustibil cu hidrogen sunt mai mici si mai usoare decat bateriile electrice traditionale, ceea ce face generarea de energie electrica mai usoara.
Utilizarea hidrogenului poate impiedica detectarea de catre inamic a blindatelor RoKA. Zgomotul si fumul motoarelor diesel pot dezvalui cu usurinta inamicilor pozitia soldatilor din armata coreeana.
Hidrogenul, ca sursa de energie, nu produce zgomot, fum sau caldura.
Potrivit unui raport recent publicat de grupul de studii Common Wealth din Marea Britanie, armatele sunt printre cei mai mari consumatori de combustibil din lume, avand un aport de 5,5% din emisiile globale.
Prin comparatie, aviatia civila reprezinta aproximativ 2% din emisii.
Foto: depositphotos.com
Presedintele Vladimir Putin a trasat o „linie rosie” pentru Statele Unite si aliatii lor, semnaland…
Arabia Saudita este pregatita sa renunte la tinta de pret a titeiului de 100 de…
Presedintele Klaus Iohannis a anuntat, vineri, ca nu va candida pentru alegerile parlamentare "indiferent de…
Pe 27 iunie 2024, politistii de frontiera din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Nadlac…
Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, va candida pe listele PSD Giurgiu pentru Parlament, anunta…
Un fost politist din Bucuresti a fost fasit plutind, decedat, pe raul Olt. El se…