Razbunarea lui Ciolacu. Recorder va fi anchetata pentru ca a publicat pagini din dosarul de revolutionar al lui Ciolacu: „Incalcarea datelor cu caracter personal”
Corpul de Control al premierului Ciolacu a anuntat, joi, ca a dispus „efectuarea de verificari institutionale cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului UE nr. 679/2016 de catre o publicatie on-line”. Este vorba despre publicatia Recorder, care a publicat pagini din dosarul lui Marcel Ciolacu intr-o ancheta care a ajuns la concluzia ca premierul este un fals revolutionar.
Regulamentului UE nr. 679/2016 are legatura cu protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal.
In baza acestui raport, Ciolacu a decis sa il dea afara pe Mihai Dodu, secretarul de stat de la Revolutionari.
Dodu a pus la dispozitia jurnalistilor de la Recorder file din dosarul de revolutionar al lui Marcel Ciolacu. In aceeasi zi in care Recorder a publicat ancheta din care rezulta ca Marcel Ciolacu este impostor, Dodu a fost calcat de Corpul de Control al Guvernului.
Anca Simina, jurnalista de la Recorder care a publicat dosarul de revolutionar al lui Marcel Ciolacu, afirma ca demiterea lui Mihai Dodu de catre Ciolacu este o dovada ca „cei care respecta legea in administratia din Romania platesc cu functia, iar cei care o fac praf raman pe pozitii”.
„Pe 27 decembrie, cand atentia generala e cat mai departe de aranjamentele guvernamentale, premierul Ciolacu a inceput sa faca ordine printre secretarii de stat. N-a luat-o de la ANPC, cum ar fi fost, poate, de asteptat. L-a demis, in schimb, pe Mihai Dodu, seful neinregimentat politic al Secretariatului pentru Revolutionari.
Mihai Dodu a fost primul sef al acestei institutii care a ridicat capacul de pe dosarele revolutionarilor inchipuiti. Si tot Mihai Dodu, fara sa il cunoastem si fara sa ne cunoasca, a dat curs solicitarii argumentate a @Recorder de a primi, in baza legii liberului acces la informatii de interes public, copia integrala a dosarului de revolutionar al premierului Ciolacu.
De ce era aceasta informatie de interes public? Pentru ca arata, cu detalii, parcursul unui om ajuns intre timp la varful statutului, pentru ca era o piesa esentiala intr-o disputa in instanta deschisa chiar de premier si pentru ca era urmarea unui subiect documentat anterior de Recorder.
Nu in ultimul rand, pentru ca nu era clasificat, iar datele personale au fost in totalitate anonimizate. Cu exact aceste argumente, am obtinut, de altfel, anterior, cu acceptul judecatorului de caz, accesul la dosarul de la Tribunalul Buzau.
Publicarea dosarului de revolutionar al premierului Ciolacu nu a trezit doar interesul brusc al Corpului de Control al Prim-ministrului care s-a dus la cateva ore in institutie sa ia angajatii la intrebari exact pe aceasta tema. A avut drept urmare si un raport preliminar al aceluiasi Corp de Control in care unei institutii publice i se reproseaza, practic, ca respecta legea 544/2001.
Da, aici suntem: cei care respecta legea in administratia din Romania platesc cu functia, iar cei care o fac praf raman pe pozitii.
Demiterea lui Mihai Dodu vine inainte de primul termen al procesului de la Buzau. Succesorul sau, apropiat al PSD, va fi acum cel care va decide daca Secretariatul pentru Revolutionari se va apara sau daca macar se va prezenta in fata instantei pe 11 ianuarie 2024”, a scris Simina pe Facebook.
Citeste si: Ciolacu, inca un pas mare spre un regim autoritar de tip Viktor Orban. Presa a fost deja amutita
Iata, integral, raportul Corpului de Control. In acesta se mentioneaza la final ca „pana la aceasta data, constatarile preliminare nu au facut obiectul unor sesizari transmise catre organele de urmarire penala sau catre alte institutii cu exceptia celei la care s-a facut referire mai sus”. Guvernul a transmis insa, miercuri, pe surse catre presa apropiata de PSD ca Dodu ar fi cercetat penal.
„Corpul de Control al Prim-Ministrului(CCPM) a derulat o actiune de documentare la Secretariatul de Stat pentru Recunoasterea Meritelor Luptatorilor impotriva Regimului Comunist instaurat in Romania in perioada 1945-1989 („SSRML”) in baza Planului de control al CCPM aferent anului 2023, document aprobat de prim-ministrul Romaniei in luna ianuarie 2023 si inregistrat la CCPM cu nr. 452/20.01.2023.
Potrivit dispozitiilor ce reglementeaza activitatea CCPM, a fost intocmita o nota de constatare ce reprezinta actul de control intermediar elaborat pe parcursul actiunii de documentare la finalizarea etapei de verificare la fata locului. La finalizarea actiunii de documentare, dupa analiza punctului de vedere formulat de catre entitatea verificata, urmeaza sa fie intocmita nota de informare, document ce constituie actul final de control.
Sinteza constatarilor preliminare a facut obiectul informarii transmise Prim-ministrului Romaniei, cu propunerea privind eliberarea din functie a Secretarului de stat Mihai Iulian DODU presedinte al SSRML in conformitate cu dispozitiile Codului administrativ.
De asemenea, CCPM a sesizat Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal si a solicitat sprijinul de specialitate in legatura cu:
1. Efectuarea de verificari cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului UE nr. 679/20161 de catre Secretariatul de Stat pentru Recunoasterea Meritelor Luptatorilor impotriva Regimului Comunist instaurat in Romania in perioada 1945-1989, in calitate de operator privind prelucrarea datelor cu caracter personal;
2. Efectuarea de verificari institutionale, in limita competentelor legale, cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului UE nr. 679/2016 de catre o publicatie on-line.
Urmare a faptului ca in acest stadiu al verificarilor parte a constatarilor formulate pot fi evaluate si prin raportare la punctul de vedere al entitatii controlate, concluziile finale
1 Regulamentul nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor) (Text cu relevanta pentru SEE) – (General Data Protection Regulation – GDPR) aprobat de Parlamentul European si Consiliul Uniunii Europene, cu modificarile si completarile ulterioare.
2 in ceea ce priveste abaterile de la legalitate si regularitate identificate pe parcursul activitatii de control administrativ vor prezentate in actului final al actiunii de documentare.
Principalele concluzii ale actiunii de documentare formulate pana in prezent:
1. Aspecte referitoare la modul de functionare/organizare a comisiei instituite la nivelul SSMRL, in aplicarea prevederilor art. 49 din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 1412/2004 („Comisia art. 49”).
1.1. Membrii Comisiei art. 49 au anulat certificatele de Luptator cu Rol Determinant („LRD”) unui numar de 65 de persoane, invocand ca element de noutate Decretele
Presedintelui Romaniei nr. 232/2022 si nr. 1068/2022, acte care nu intra in categoria documentelor calificate cu acest titlu, in contextul in care doar o parte dintre aceste persoane aveau hotarari judecatoresti definitive prin care le-a fost respinsa cererea de acordare a calitatii de LRD”.
Totodata, demersurile intreprinse de reprezentantii institutiei de a anula certificate de LRD dupa aparitia decretelor mentionate anterior s-a realizat cu incalcarea prevederilor art. 8 alin. (6) din Legea nr. 341/2004, dispozitii care reglementeaza faptul ca obtinerea si retragerea titlului se bazeaza pe atribuirea si anularea certificatului LRD, si nu invers.
1.2. Retragerea titlurilor de LRD s-a efectuat fara ca pentru cele 65 de persoane sa fie anulate in instanta de contencios administrativ certificatele LRD care erau deja emise la data retragerii titlurilor de LRD prin Decretul nr. 232/2022 si Decretul nr. 1068/2022, desi art. 1 alin. (6) din Legea Contenciosului administrativ nr. 554/2004 prevede ca SSRML putea solicita in instanta anularea acestor certificate, raportat la faptul ca actul nu mai putea fi revocat intrucat a intrat in circuitul civil si a produs efecte juridice, iar instanta de judecata ar fi avut obligatia a se pronunta si asupra efectelor juridice produse de acestea, respectiv asupra legalitatii obtinerii de drepturi in perioada detinerii certificatelor LRD fara temei legal. In sustinerea acestei constatari preluam chiar din „obiectiunile” reprezentantilor SSMRL, potrivit carora din totalul celor 55 de litigii inregistrate in instanta, pentru 4 actiuni au fost pronuntate hotarari judecatoresti definitive, din care 3 au fost pronuntate in favoarea persoanelor carora le-au fost anulate certificatele de LRD si doar o hotarare in favoarea SSMRL, situatie de fapt ce confirma in parte abaterea de la legalitate a actelor administrative de anulare a certificatelor.
2. Aspecte referitoare la neadoptarea unei proceduri prevazuta de actele normative in vigoare
La nivelul SSRML nu au fost dispuse masuri de catre conducerea institutiei pentru intocmirea procedurii operationale de anulare a certificatelor, cu incalcarea prevederilor art. 491 alin. (1) lit. a) din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 1412/2004, cu modificarile si completarile ulterioare si ale art. art. 6 alin. (1) din Ordinul Secretariatul General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice
3. Aspecte referitoare la constituirea si activitatea comisiei de disciplina din cadrul SSRML. La nivelul SSRML nu au fost dispuse masuri de catre conducerea institutiei pentru constituirea comisiei de disciplina, nefiind respectate prevederile art. 494 alin. (1) si art. 494 alin (81) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile art. 1 alin. (3), ale art. 3 alin (2) si ale art. 6
1 din Anexa nr. 7 al aceluiasi act normativ, precum si masurile dispuse prin Raportul de control nr. 1181/2023 al ANFP.
4. Aspecte referitoare la respectarea termenului de 60 de zile de la intrarea in vigoare a Legii nr. 242/20213, pentru verificarea indeplinirii conditiilor prevazute la art. 8 alin. (2) si (3) din Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prin raportarea starii de fapt la cadrul normativ aplicabil, s-a constatat ca la nivelul SSRML nu au fost dispuse masuri de verificare in termen de 60 de zile a tuturor dosarelor beneficiarilor Legii nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care au ocupat anumite functii in Partidul Comunist Roman si in cadrul Garzilor Patriotice in perioada 1945- 1989, cu nerespectarea prevederilor art II alin. (1) din Legea nr. 242/2021, reprezentantii institutiei limitandu-se doar la solicitarea unor informatii altor institutii ale statului, fiind astfel create premisele prejudicierii bugetului de stat prin acordarea in continuare a unor drepturi financiare unor persoane care nu indeplinesc conditiile legale.
5. Aspecte referitoare la respectarea prevederilor OG nr. 27/2002 privind activitatea de solutionare a petitiilor, cu modificarile si completarile uterioare Activitatea Compartimentului Relatii cu publicul din cadrul Serviciului Juridic care are in atributii primirea, inregistrarea si expedierea raspunsurilor catre petitionari s-a desfasurat pentru modificarea si completarea Legii recunostintei pentru victoria Revolutiei Romane din Decembrie 1989, pentrurevolta muncitoreasca anticomunista de la Brasov din noiembrie 1987 si pentru revolta muncitoreasca anticomunista din Valea Jiului – Lupeni – august 1977 nr. 341/2004.
4 cu nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (3) si (4) si ale art. 14 din OG nr. 27/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale prevederilor pct. 8.4.1 si 8.4.2. din Procedura de sistem privind Circuitul documentelor in cadrul Secretariatului de stat pentru recunoasterea meritelor luptatorilor impotriva regimului comunist instaurat in Romania in perioada 1945-1989 (COD: P.S. 01 Revizia 2 – 02.05.2022).
Nerespectarea dispozitiilor invocate a condus la neindeplinirea obligatiei de intocmire a raportului semestrial de activitate, precum si la imposibilitatea verificarii modului de solutionare a petitiilor inregistrate la nivelul SSRML.
Pana la aceasta data, constatarile preliminare nu au facut obiectul unor sesizari transmise catre organele de urmarire penala sau catre alte institutii cu exceptia celei la care s-a facut referire mai sus”.
Reactia lui Dodu: „Este o vendeta a lui Marcel Ciolacu”
”Nu exista pana la aceasta ora un dosar penal sau sa fiu anchetat penal pentru o fapta anume, decizia Premierului de a ma schimba din functie este una arbitrara si nu are un temei legal, este o vendeta.
Raportul Corpului de Control priveste activitatea Secretarului din 1 ianuarie 2021 pana la 30 septembrie 2023, eu raspund doar de perioada aprilie-septembrie, perioada in care nu au existat nereguli, mai mult, Corpul de Control nu poate face o recomandare de schimbare a Secretarului de Stat (a se vedea declaratia Premierului din data de 28.12.2023), nu este legal sa faca acest lucru.
Probabil ca va urma o plangere penala impotriva mea, asta ma intareste sa merg mai departe in deconspirarea falsilor revolutionari, ma obliga sacrificiul eroilor lui decembrie 1989”, a anuntat joi Mihai Dodu.