Curtea Federala de Justitie (BGH) din Karlsruhe a hotarat joi ca firmele nu pot face publicitate produselor ca fiind ecologice fara a explica si de ce, relateaza Deutsche Welle.
Cauza a fost introdusa de un organism german de supraveghere a concurentei, care a considerat ca reclama la guma de mestecat cu fructe este inselatoare.
Oficiul central pentru combaterea concurentei neloiale, cu sediul la Frankfurt, a intentat proces impotriva producatorului de dulciuri Katjes din cauza unei reclame care a aparut intr-o revista comerciala din industria alimentara in 2021.
In reclama se spunea ca: „Din 2021, Katjes produce toate produsele intr-un mod neutru din punct de vedere climatic”.
Productia de gume cu aroma de fructe in sine nu a fost neutra din punct de vedere climatic. Cu toate acestea, Katjes a compensat emisiile prin sprijinirea proiectelor de protectie a climei ale partenerului sau ClimatePartner, ceea ce autoritatea de concurenta a considerat a fi inselator.
Desi ambalajul de guma de mestecat continea adresa web si un cod QR catre societatea partenera a Katjes, care furniza informatii cu privire la sistem, instanta a considerat ca acest lucru nu era suficient.
Judecatorul Thomas Koch a observat ca riscul de publicitate inselatoare era deosebit de ridicat in cazul promotiilor legate de mediu.
In cazul in care se utilizeaza un termen ambiguu, cum ar fi „neutru din punct de vedere climatic”, potrivit hotararii, acest lucru trebuie explicat in reclama propriu-zisa.
„Informatiile explicative din afara publicitatii legate de mediu nu sunt suficiente in aceasta privinta”, se arata in decizie.
„O explicatie a termenului ‘neutru din punct de vedere climatic’ este necesara aici, in special pentru ca reducerea si compensarea emisiilor de CO2 nu sunt masuri echivalente pentru atingerea neutralitatii climatice”, se precizeaza in decizia instantei.
„Reducerea are prioritate fata de compensare din punctul de vedere al protectiei climei”, concluzioneaza instanta.
Reiner Munker, directorul executiv al autoritatii de concurenta, si-a exprimat satisfactia cu privire la decizie.
Toti producatorii trebuie sa se conformeze, a spus el – „acest lucru se aplica in toate sectoarele”. Munker a subliniat, de asemenea, ca norme mai stricte ale Uniunii Europene sunt deja „la orizont”.
In ianuarie, Parlamentul European a adoptat o lege privind asa-numitul „greenwashing”.
Conform legislatiei, sloganuri precum „prietenos cu mediul”, „neutru din punct de vedere climatic” sau „biodegradabil” nu ar mai trebui sa fie tiparite pe produse fara dovezi fiabile.
ClimatePartner, asociatul lui Katjes in domeniul mediului, a anuntat joi ca a introdus deja noi etichete si nu va mai folosi sintagma „neutru din punct de vedere climatic”.
O filmare postata chiar de George Simion pe Facebook demonstreaza ca intrarea sa "spontana" in…
The Guardian a anuntat miercuri ca nu va mai posta continut pe platforma de social…
Statele Unite au inaugurat miercuri, in nordul Poloniei, o importanta baza a scutului antiracheta al…
Candidatul PNL la Presedintia Romaniei, Nicolae Ciuca, a afirmat, miercuri, la Ploiesti, intrebat daca il…
O companie din Sankt Petersburg a depus in Rusia o cerere de inregistrare a unei…
Alegerile prezidentiale din Ucraina ar putea avea loc in 25 mai 2025, desi Biroul Presedintelui…