Reconstructia Pietei si Pasajului Unirii va incepe cel mai probabil pe 1 octombrie, iar lucrarile vor dura cativa ani si vor afecta traficul. Ce spune Nicusor Dan

news

Proiectul, cu un cost de 750 de milioane de lei, implica refacerea Planseului Unirii si a Pasajului Unirii, precum si reamenajarea zonei cu piatete si spatii verzi.

Traficul va fi afectat pe durata lucrarilor, avand in vedere ca zilnic trec prin pasaj si plaseu 60.000 de masini si sunt 100.000 de masini care tranziteaza zona zilnic, a spus primarul Sectorului 4, Daniel Baluta care, a semnat contractul de finantare anul trecut.

Lucrarile vor fi efectuate in trei schimburi pentru a accelera progresul.

Daniel Baluta, primarul Sectorului 4, si alti experti au efectuta joi, de la ora 11:00, o vizita de urgenta la Planseul Unirii, in urma unor degradari recente. Aceste deteriorari, constatate de experti in luna august, ar putea afecta siguranta circulatiei daca nu sunt remediate.

Contractul pentru consolidarea Planseului Unirii si a Pasajului Rutier, semnat la inceputul anului 2024 cu Asocierea Erbasu-Concrete Solutions – BogArt, are o valoare de peste 800 de milioane de lei si este finantat de Guvern.

Reactia lui Nicusor Dan

Nicusor Dan a fost intrebat, joi, daca trebuie sa mai dea autorizatii pentru inceperea lucrarilor la planseul Unirii.

”Ce este planseul Unirii? Este acel capac care este deasupra Dambovitei, de la Hanul lui Manuc pana cand revedem Dambovita la suprafata si care are o latime de 15 metri, ne imaginam deasupra cursului apei. El are doua componente, una de aici, de la Hanul lui Manuc pana la pasaj, si a doua este pasajul rutier subteran nord-sud pe care il cunoastem. Bucata de pasaj care este prin parc si pana la podul de la Hanul lui Manuc este din anii ‘30. Cea pe care se sprijina pasajul rutier este din anii ‘80. Pentru moment nu avem sau cel putin nu ne-au fost transmise noua, aici, la Primaria Capitalei, nu ne-au fost transmise decat expertize de rezistenta pentru bucata de sub parc, nu si pentru cea de sub pasajul rutier. Noi anticipam, fara sa avem vreo expertiza, anticipam ca degradarea din pasaj nu este la nivelul degradarii din parc. Noi anticipam ca nu va fi nevoie de blocarea traficului prin pasaj care este cel mai uzitat”, a afirmat primarul Capitalei.

El a precizat ca pasajul Lujerului si pasajul Obor sunt intr-o stare mai rea decat planseul din Piata Unirii.

”In normativul de rezistenta pe poduri si pasaje exista cinci categorii: categoria 1 – cea mai buna, categoria 5 – cea mai rea. Categoria 4 se numeste nesatisfacator si categoria 5 este un fel de mai mult decat nesatisfacator. Si e un punctaj. Planseul din Piata Unirii este categoria a patra, cu un punctaj mai apropiat de categoria a treia decat de categoria a cincea. In momentul asta, pasajul Lujerului, pasajul Obor si podul de pe Bucuresti-Ploiesti, care sunt in categoria a cincea, sunt mai rele decat planseul din Piata Unirii”, a declarat Nicusor Dan.

Primarul a explicat ca Primaria Sectorului 4 a depus documentatia pentru o autorizatie, dar ca aceasta este una pentru lucrare in regim de urgenta.

”Primaria Sectorului 4 ne-a depus o documentatie pentru autorizatie. Ne-a depus mai intai o documentatie pentru un certificat de urbanism pe care l-am dat pe 2 sau 3 septembrie, prima zi din septembrie lucratoare, si ne-a depus documentatia pentru autorizatie, numai ca este o inadvertenta in documentatia pe care dumnealor au depus-o. Precizez ca cererea de autorizare se refera din nou la bucata de sub parc, nu si la pasajul rutier. Pentru ca dumnealor cer sa emitem o autorizatie in regim de urgenta si legea spune ca autorizatiile in regim de urgenta se emit doar daca expertul spune ca e pericol public”, a explicat primarul Capitalei.

El a mentionat ca din expertiza nu reiese ca ar fi nevoie de lucrari in regim de urgenta.

”Nu exista asta in expertiza si doar pentru chestiuni punctuale, nicidecum pentru o lucrare asa de mare, de 600-800 de metri. Le-am comunicat asta si acum asteptam sa vina sa ne spuna daca expertul a identificat pe cuprinsul acestor 600 de metri un punct, doua puncte, trei puncte unde e nevoie sa dam o autorizatie in regim de urgenta pentru sprijiniri provizorii. Daca nu, ii asteptam cu documentatia totala pentru a le da o autorizatie in regim normal”, a mai afirmat Nicusor Dan.

El a subliniat ca asteapta reprezentantii Primariei Sectorului 4 sa vina cu toate avizele pentru a le da o autorizatie normala.

”Orice fel de lucrare trebuie autorizata de primarul municipiului Bucuresti. In momentul de fata nu exista o autorizatie. Daca expertul vine cu o expertiza care spune aici, aici si aici este pericol public, pentru punctele alea o sa dam autorizatia regim de urgenta. Daca nu, asteptam ca ei sa vina cu toate avizele pentru a le da o autorizatie normala. Asta este normalitatea pentru ca acolo este un nod important. Sunt si conducte, este si metroul care este vecin si este cursul de apa, bineinteles dedesubt, si trebuie ca specialistii din toate aceste institutii, asta este rolul avizului, sa spuna daca proiectul care le este prezentat este viabil pentru infrastructurile lor sau nu”, a explicat primarul Capitalei.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: