Retailerii din Occident incep sa renunte la casele selfpay si sa angajeze, din nou, casieri
Magazinele occidentale incep sa retraga tehnologia selfpay dupa ce aceasta s-a raspandit in ultimii ani, din cauza reactiei negative in crestere a clientilor si a pierderilor consistente, potrivit CNN. Clientii occidentali sunt tot mai nemultumiti de sistemul de plata fara casieri din magazine, astfel ca marile retele incep sa renunte la aceasta optiune de plata a cumparaturilor.
„Booths”, un lant britanic de supermarketuri, a anuntat ca va pastra casele selfpay (self-checkout) doar in doua din cele 28 de magazine. In Statele Unite, Walmart, Costco, Wegmans si alti retaileri si-au modificat strategia in privinta caselor automate. „Clientii nostri ne-au spus acest lucru de-a lungul timpului – ca masinile de autoscanare pe care le avem in magazinele noastre pot fi lente, pot fi nesigure si ca sunt impersonale”, a declarat directorul general al „Booths”, Nigel Murray.
Cumparatorii isi doresc interactiunea cu vanzatorii
Clientii „Booths” s-au plans ca au incurcat frecvent fructele si legumele pe care le cumparau cand scanau produsele la casele automate. In plus, de exemplu, achizitionarea de alcool este intotdeauna ingreunata prin metoda self-checkout pentru ca angajatii magazinelor trebuie sa verifice varsta clientilor. Apoi, „unii clienti nu stiu care e diferenta dintre unele soiuri de mere si altele”, a spus Murray. „Sunt tot felul de incurcaturi si dupa ce pui o sticla de alcool in cos trebuie sa vina cineva si sa verifice ca ai varsta potrivita”, a mai spus Murray.
In plus, clientii au spus ca interactiunea cu un casier era o experienta mult mai placuta, a transmis un reprezentant al retelei. In urma cu doua saptamani, „Northern Waitrose” devenise primul magazin din Marea Britanie care a decis sa renunte la casele de tip selfpay.