externe

Revolutia Eco. Renault anunta ca 90% dintre masinile sale vor fi electrice, incepand cu 2030

Renault va fi cel mai „verde” brand din Europa incepand cu anul 2030, iar noua din zece masini vandute vor fi electrificate, a afirmat, joi, directorul general al Grupului auto francez, in cadrul evenimentului Renault Talk #1.

Noua strategie pe termen lung a constructorului auto francez include conceptul „Nouvelle Vague”, ce va transforma Renault intr-un brand construit in jurul tehnologiei, serviciilor si energiei curate, realizand vehicule mai inteligente in fiecare zi si solutii de mobilitate mai durabile.

In timpul evenimentului Renault Talk #1, Luca de Meo a reafirmat directia stabilita pentru marca aflata in centrul Planului Renaulution al Grupului. Astfel, in perspectiva tranzitiei energetice, marca Renault are in plan sa devina cel mai „verde” brand din Europa incepand cu anul 2030, iar noua din zece autovehicule comercializate vor fi electrificate.

„In fruntea tehnologiei si serviciilor, marca Renault modeleaza viitorul mobilitatii urbane, in primul rand prin „Software Republique”. Peste 2.000 de ingineri din 5 companii de top isi vor aduce expertiza comuna in securitate cibernetica, inteligenta artificiala, procesare de date, software si microelectronica, pentru a oferi solutii de mobilitate la cheie pentru orase si comunitati. Renault Re-Factory – primul hub cu economie circulara din Europa – marcheaza o miscare catre un model mai durabil si responsabil, cu pana la 120.000 de vehicule (EV incluse) reciclate in fiecare an. Aproape 80% din materialele strategice reciclate vor fi refolosite in baterii noi. Pana in 2030, Renault va deveni cel mai bun producator auto din lume in ceea ce priveste procentul de materiale reciclate pe vehiculele noi”, a sustinut de Meo.

Potrivit oficialului Renault, pana in anul 2025 vor fi lansate sapte modele pe segmentele C si D, toate electrificate. Pe lista noilor masini se afla: Arkana si Captur – in versiunea E-Tech Hybrid si Plug-in Hybrid, Megane E-Tech – in versiunea Sedan, respectiv New Kangoo in versiunea E-Tech 100% electrica.

De asemenea, incepand din 2022, treptat, va fi introdus un nou logo al marcii franceze, proiectat in colaborare cu consultantii Landor & Fitch, iar pana in 2024 intreaga gama Renault va purta noua identitate vizuala.

La nivel international, Renault a investit pe pietele sale istorice cu potential ridicat, cu o prezenta locala puternica (Brazilia, Rusia, Turcia si India) si a mentinut, in acelasi timp, nivelurile de risc.

In Europa, constructorul auto francez continua sa se bazeze pe pietele sale-cheie (Franta, Spania, Italia, Germania si Regatul Unit), cu o gama mai vizibila si o foaie de parcurs clara: parghia E-Tech pentru a incuraja mobilitatea electrica si a intensifica eforturile de crestere a cotelor de piata atat pentru segmentul C, cat si pentru vehiculele comerciale, noteaza Grupul auto, intr-un comunicat de presa transmis, joi, Agerpres.

La jumatatea lunii ianuarie a acestui an, seful Renault declara ca Grupul auto francez si-a fixat ca obiectiv imbunatatirea profitabilitatii si majorarea reducerilor de costuri, in noul plan strategic „Renaulution”.

Conform planului, compania vrea sa atinga o marja operationala de 3% pana in 2023, pentru ca in 2025 sa atinga o marja operationala de cel putin 5%. Comparativ, in 2019, Renault a avut o marja operationala de 4,8%, insa asta a fost inainte ca Renault sa inregistreze pierderi record din cauza pandemiei de coronavirus.

In plus, Renault a dezvaluit ca intentioneaza sa isi reduca si mai mult costurile, cu 2,5 miliarde de euro pana in 2023, cu 500 milioane de euro mai mult decat estima anterior, si cu cinci miliarde de euro pana in 2025.

Totodata, pentru a creste eficienta marcilor Dacia si Renault, planul strategic prevede: reducerea numarului de platforme de la 4 la 1; reducerea diversitatii de caroserii de la 18 la 11, avand ca rezultat capacitatea de a fabrica, in medie, 1,1 milioane de vehicule pe platforma fata de 0,3 milioane de unitati in prezent.

In 2020, Grupul auto Renault, proprietarul Dacia, a vandut 2,949 milioane vehicule la nivel global, in scadere cu 21,3% comparativ cu 2019, pe o piata auto globala care a scazut cu 14,2% din cauza pandemiei de coronavirus. Vanzarile de autoturisme si utilitare marca Dacia au scazut cu 29,2% in 2020, pana la 520.765 unitati.

Groupe Renault, producator auto din anul 1898, este un grup international prezent in 134 de tari, care a vandut aproape 3,8 milioane de vehicule, in 2019. In prezent, compania are peste 180.000 de angajati, 40 de fabrici si 12.700 de puncte de vanzare in intreaga lume.

Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999 si relansata in 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.

Urmareste-ne si pe:
AK-24

Share
Published by
AK-24

Recent Posts

Un barbat s-a urcat pe cladirea garii din Braila si ameninta ca se va sinucide

Un barbat s-a urcat, joi seara, pe cladirea garii din municipiul Braila, de unde ameninta…

2 ore ago

Publicatia The Onion a cumparat site-ul de teorii ale conspiratiei Infowars al unui extremist de dreapta pentru a-l face „foarte amuzant si foarte stupid”

Publicatia The Onion, care publica articole satirice, a achizitionat Infowars, platforma media de dreapta condusa…

2 ore ago

Record de caldura vechi de 30 de ani doborat in China. Un oras chinez se afla oficial inca in vara

In Guangzhou, unul dintre cele mai mari orase ale Chinei este inca oficial vara, in…

2 ore ago

Ursii din statul american California au gusturi scumpe la masini. Patru persoane arestate pentru ca au incercat sa insele companiile de asigurari

Ursii din California si-au facut un obicei de a patrunde in masini. Insa ursii surprinsi…

2 ore ago

Doi activisti de mediu de la Just Stop Oil au fost pusi sub acuzare pentru deteriorarea in iunie a monumentului Stonehenge

Doi activisti de mediu au fost acuzati in legatura cu pulverizarea de vopsea portocalie pe…

3 ore ago