„Romania educata”: Un licean care a dat bacul critica sistemul de invatamant din Romania: „Daca au vazut ca suntem prosti, trebuia sa ne dea mai usor!”

news

absolvent, prosti, bacalaureat. Romania Educata, examen, Moara cu noroc, Ioan Slavici

Un absolvent al clasei a XII – a la un liceu din Bucuresti, a fost intervievat de reporterii Kanal D si a marturisit ca n-a auzit in viata lui de Ioan Slavici – autorul a carui opera, „Moara cu noroc”, a fost subiect la bacalaureatul de anul acesta.

„Ma asteptam sa-mi pice un Luceafarul, un Harap Alb de-ala de mi-l citea mamaie, Luceafarul-romantism… Da’ a picat „Moara cu noroc”, ultima opera dintre toate. Am scris decat anul (sic!) care cumva l-am nimerit. N-am stiut de cine-i scrisa, de Slavici, auzi nume. Din ce au vazut la simulare (cei care au facut subiectele-n.r.) cat de prosti suntem, in general vorbind, trebuia sa dea mult mai usor. Multi n-o sa ia bacul si multi o sa ne vedem tot aici, in toamna,” a spus acesta.

Tu cum te-ai pregatit pentru bac?

„Aseara am fost la piscina si am baut cu tovarasii si nu m-am pregatit. M-am concentrat pe munca. Pentru ca cu bac, fara bac, cineva trebuie sa ne dea de mancare. ”

Ce vrei sa faci pe viitor?

„Pe viitor vreau sa fac facultate-n afara, dupa anul acesta. Anul acesta voi face meditatii si la istorie si la engleza. Crezi ca se termina viata mea daca nu iau bacul acum? Daca scrie acolo picat, gata mor? Daca-l iau e bine, doamne-ajuta, ai mei imi iau masina, daca nu, imi iau eu singur masina ca bani tot am. Adica viata mea merge drept inainte, numai in sus, chiar daca nu iau bacul acesta. Am venit aici, am vrut sa fac o caterinca, sa mai stau cu tovarasii, colegii,” a mai spus acesta.

@newstime.kanald2 Absolventii de liceu au avut de infruntat alta proba de foc la Bacalaureat. De deaprte, matematica a dat batai mari de cap. Pentru multi subiectele fiind adevarate mistere. Unii s-au resemnat deja cu gandul ca vor pica examenul maturitatii. #newstime #kanald2 #bacalaureat #bac #examen #matematica #examenulmaturitatii ♬ sunet original – newstime.kanald2