Romanii fug de apa de la robinet, consuma apa imbuteliata. Dar isi si returneaza sticlele: „20.000.000 de sticle de plastic au fost returnate de romani, pe durata a 3 luni de la implementarea SGR”

news

Apa potabila

Mai mult de jumatate dintre romani (51%) nu considera apa de la robinet o sursa sigura de hidratare, arata un studiu realizat in patru tari din Europa Centrala si de Est (ECE), inclusiv Romania.

Conform informatiilor colectate de compania Waterdrop, 84,9% dintre respondenti considera ca apa de la robinet nu este o sursa sigura de hidratare, iar din acest procentaj 51% ii este atribuit Romaniei, comparativ cu Republica Ceha, care are un procentaj de doar 5,9% privind raspunsurile negative. Ca alternativa de consum, majoritatea persoanelor opteaza pentru apa imbuteliata sau cea filtrata.

Studiul dezvaluie tendintele de hidratare din patru tari din ECE in care brandul are o prezenta locala: Romania, Slovacia, Ungaria si Cehia. Compania a analizat aspecte cheie, precum consumul apei de la robinet, frecventa hidratarii in sezonul rece, tipul de bauturi preferate in aceasta perioada, factorii determinanti pentru alegerea unui anumit tip de bautura si alegerile personale privind recipientele folosite, cat si felul in care acestea contribuie la mentinerea unui stil de viata sustenabil.

Analizand modul in care respondentii contribuie la bunastarea mediului inconjurator, Romania se situeaza in randul tendintelor europene privind eforturile de eliminare a plasticului din viata de zi cu zi, demonstrand astfel un angajament remarcabil fata de sustenabilitate.

„Un exemplu notabil este faptul ca peste 20.000.000 de sticle de plastic au fost returnate de romani, pe durata a 3 luni de la implementarea SGR (Sistemul de Garantie-Returnare) in Romania”, arata studiul citat de Agerpres.

Mai mult decat atat, 78% dintre romanii care au luat parte la acest studiu demonstreaza o tendinta in crestere pentru a opta pentru alternative sustenabile, precum sticlele reutilizabile, in defavoarea celor de plastic. Acest procent indica nu doar o preferinta personala, ci si un semn al constientizarii tot mai mari in ceea ce priveste impactului negativ pe care plasticul il are asupra mediului inconjurator.

„Suntem determinati sa implicam direct cat mai multi consumatori in adoptarea valorilor pozitive pe care e promovam in societate. In sezonul rece sau primavara, oamenii tind sa neglijeze aspectele vitale privind sanatatea organismului, precum hidratarea, deoarece senzatia de sete nu este la fel de intensa comparativ cu zilele toride de vara. Totusi, este important sa acordam o atentie sporita hidratarii pe tot parcursul anului. Totodata, intelegerea importantei utilizarii unor recipiente sustenabile si reciclarea contribuie la protejarea mediului inconjurator, reducand productia de deseuri. Astfel, prin adoptarea unor obiceiuri responsabile, fiecare individ poate contribui la crearea unui viitor mai bun pentru noi si toti cei din jurul nostru”, afirma Katerina Navratilova, director general al Waterdrop CEE.

Studiul mai dezvaluie faptul ca peste 50% dintre participantii din cele patru tari implicate consuma in medie intre 3 si 4 pahare de apa pe zi in timpul sezonului rece. Cu toate acestea, cantitatea este considerata insuficienta in raport cu necesarul ideal de hidratare pentru un adult, necesar care variaza in functie de inaltime si greutate, conform recomandarilor de la medici si specialisti in nutritie.

Un alt aspect important este preferinta pentru ceaiuri in detrimentul apei proaspete, fiind considerate o alternativa excelenta, in special cand vorbim despre prevenirea si combaterea racelilor de sezon. Totusi, este important ca ceaiurile sa nu fie indulcite cu zahar sau alti indulcitori, pentru a contribui la mentinerea unui stil de viata echilibrat si a nu altera proprietatile vindecatoare ale acestora. Prin astfel de alegeri, consumatorii isi pot asigura un aport adecvat de lichide, contribuind la mentinerea unei stari optime de bine.

Concluzia acestui studiu subliniaza importanta constientizarii si gestionarii corecte a hidratarii noastre zilnice.

„Cu aproape 60% dintre consumatori care atesta ca uita sa se hidrateze pe parcursul zilei, este esential sa luam masuri proactive pentru a ne asigura ca nu neglijam una dintre nevoile vitale ale organismului nostru. O solutie eficienta ar putea fi instalarea unor aplicatii pe telefoanele mobile sau setarea unor alarme regulate care sa ne aduca aminte ca este timpul sa luam hidratarea in serios si sa avem grija de sanatatea si corpul nostru. Peste 60% dintre cei care au participat la acest studiu au declarat ca folosirea unor astfel de tehnologii i-ar ajuta in demersul de a dezvolta un regim optim de hidratare”, spun realizatorii cercetarii.

Studiul a fost efectuat prin intermediul unui chestionar aplicat in randul clientilor din portofoliul Waterdrop. Acest chestionar a fost distribuit si completat de un total de peste 2.000 de consumatori.

Prezent la nivel mondial pe 12 piete, 11 piete din Europa (Germania, Austria, UK, Franta, Italia, Olanda, Spania, Cehia, Slovacia, Polonia, Romania) si SUA, Waterdrop deserveste peste 1 milion de clienti la nivel global.

Studiul a fost lansat cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, care se sarbatoreste anual, din 1992, in data de 22 martie.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: