Kremlinul apeleaza la americani ignoranti si la firme de relatii publice din Rusia pentru a raspandi dezinformari cu privire la cursa prezidentiala din SUA, au declarat luni oficiali de top din serviciile de informatii, detaliind cele mai recente eforturi ale adversarilor Americii de a influenta opinia publica inainte de alegerile din 2024, relateaza AP.
Avertismentul vine dupa cateva saptamani tumultoase in politica americana, care au fortat Rusia, Iranul si China sa revizuiasca unele dintre detaliile manualelor lor de propaganda. Ceea ce nu s-a schimbat, au declarat oficialii serviciilor de informatii, este hotararea acestor natiuni de a raspandi pe internet afirmatii false despre democratia americana pentru a submina increderea in alegeri.
„Publicul american ar trebui sa stie ca mare parte din continutul pe care il citeste online – in special pe retelele de socializare – ar putea fi propaganda straina, chiar daca pare sa provina din Statele Unite”, a declarat un oficial din cadrul Biroului directorului serviciilor nationale de informatii, care a informat reporterii sub rezerva anonimatului.
Rusia continua sa reprezinte cea mai mare amenintare atunci cand vine vorba de dezinformarea legata de alegeri, au declarat autoritatile, in timp ce exista indicii ca Iranul isi extinde eforturile, iar China procedeaza cu prudenta atunci cand vine vorba de alegerile din 2024.
Grupurile legate de Kremlin angajeaza din ce in ce mai des firme de marketing si comunicare din Rusia pentru a externaliza o parte din munca de creare a propagandei digitale, acoperindu-si in acelasi timp urmele, au declarat oficialii in timpul sedintei de informare cu reporterii.
Doua astfel de firme au facut obiectul unor noi sanctiuni americane anuntate in martie. Autoritatile spun ca cele doua companii rusesti au creat site-uri web si profiluri de social media false pentru a raspandi dezinformarea Kremlinului.
Dezinformarea se poate axa pe candidati, pe vot, sau pe chestiuni care fac deja obiectul unor dezbateri in SUA, cum ar fi imigratia, criminalitatea sau razboiul din Gaza.
Cu toate acestea, scopul final este de a-i determina pe americani sa raspandeasca dezinformarea rusa fara a pune la indoiala originea acesteia. Potrivit oficialilor, oamenii sunt mult mai predispusi sa aiba incredere si sa redistribuie informatii despre care cred ca provin dintr-o sursa interna. Site-urile web false concepute pentru a imita posturile de stiri din SUA si profilurile de social media generate de AI sunt doar doua metode folosite de propaganda rusa.
In unele cazuri, americanii, companiile de tehnologie si mass-media americane au amplificat si au repetat in mod voluntar mesajele Kremlinului.
Ca o masura a amenintarii, oficialii care monitorizeaza dezinformarea straina spun ca au emis de doua ori mai multe avertismente catre candidatii politici, liderii guvernamentali, birourile electorale si alte persoane vizate de grupuri straine pana acum in ciclul electoral 2024 decat in ciclul 2022.
Uniunea Europeana trebuie sa isi regandeasca sprijinul pentru Ucraina dupa victoria lui Donald Trump in…
Compania estoniana de armament Frankenburg Technologies va transfera Ucrainei rachete de aparare aeriana pentru testare,…
Romania TV a fost condamnata de Tribunalul Bucuresti, vineri, sa plateasca despagubiri de 95.000 de…
Intrat in mod neasteptat in Parlament, in urma cu patru ani, cand institutele de sondare…
Un numar record de cetateni nord-coreeni au sosit in Rusia in al treilea trimestru al…
La o intalnire la Budapesta, liderii Uniunii Europene au discutat despre posibilitatea de a continua…