„Sa lasam sinecurile, mai bine infiintam o scoala”. Clotilde Armand ii da lui Emil Constantinescu o veste foarte proasta
Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a anuntat duminica seara sa doreste ca sediul in care functioneaza Institutul Levantului sa fie transformat in scoala pentru elevi. Institutul Levantului, infiintat in timpul Regimului PSD, este condus de Emil Constantinescu.
„Exista o mare provocare pentru scolile din Sectorul 1 care sunt tot mai aglomerate. Ne dorim ca, in cel mai scurt timp posibil, sa eliminam supraglomerarea din clase pentru ca elevii nostri sa invete in conditii civilizate. Am trecut astazi pe langa o cladire situata la cativa metri de Arcul de Triumf. Cladirea se numeste Institutul Levantului. In perioada in care Romania era condusa de Dragnea a fost infiintat acest Institut de Studii Avansate a Culturii si Civilizatiei Levantului condus de fostul presedinte al Romaniei – dl. Emil Constantinescu.
Ce face aceasta institutie?! Nimeni nu stie. Se stie doar ca institutia plateste salarii anuale de peste 500 de mii de euro. Pentru ce?!
Sa revenim insa la scoli. Avand in vedere deficitul unitatilor de invatamant din Sectorul 1, propun sa preluam noi cladirea in care functioneaza in prezent Institutul Levantului si sa o transformam intr-o scoala. De exemplu: aici poate functiona Scoala Pia Bratianu Nr. 2 (pentru cine nu stie, la scoala Pia Bratianu elevii invata in trei schimburi). Trebuie sa investim in viitorul copiilor nostri si sa lasam la o parte sinecurile din trecut”, a scris Armand pe Facebook.
Parlamentul a respins, in aprilie 2020, un proiect de lege initiat de un grup de parlamentari USR prin care se propunea desfiintarea Institutului de Studii Avansate pentru Cultura si Civilizatia Levantului (ISACCL).
Institutul de Studii Avansate pentru Cultura si Civilizatia Levantului a fost infiintat in 2017, in timpul guvernarii PSD, iar fostul presedinte Emil Constantinescu conduce in prezent aceasta institutie.
Initiatorii considerau ca „existenta acestui Institut nu se justifica, decat printr-o nevoie politica de generare de functii si pozitii de conducere si impieteaza asupra dezvoltarii cercetarii academice de cadre institutionale consacrate”.
„Si competentele si activitatea inceputa pana acum de catre Institut se suprapune in mod nefericit si ineficient cu obiectul de activitate si responsabilitatea altor autoritati si institutii generand conflicte de competenta (in privinta protejarii patrimoniului, de pilda, si a gestionarii monumentelor UNESCO), deturnand resurse si capacitate de decizie din zona institutiilor academice cu traditie si diluand forta institutionala a acestor institutii, in loc sa o intareasca”, sustineau acestia.