Scandalul de la Tarom se amplifica. Revolta a pilotilor de linie fata de atitudinea premierului Mihai Tudose
Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania i-a tranmis premierului Mihai Tudose o scrisoare oficiala in care tine sa isi manifeste sustinerea fata de directorul Tarom, Eugen Davidoiu, care a anuntat luni ca demisioneaza din functie. Demisia a survenit ca urmare a unor critici publice ale premierului la adresa managementului de la Tarom.
„Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania isi arata apreciereea pentru bunele intentii manifestate de noua conducere TAROM si nu gaseste oportuna schimbarea actualului manager si al echipei sale”, arata sindicalistii.
”Catre Domnul Mihai TUDOSE – Prim Ministru al Guvernului Romaniei
Re: relansarea Tarom printr-o strategie manageriala coerenta si consistenta
Stimate Domnule Prim Ministru,
In contextul recentelor informatii vehiculate in spatiul public despre TAROM, si al discutiilor despre necesitatea relansarii companiei printr-o strategie manageriala consistenta si coerenta, SPLR, care are in componenta sa peste 90% din pilotii companiei, tine sa faca urmatoarele precizari:
Compania TAROM nu a primit si nu primeste ajutor de stat, ceea ce inseamna ca din bugetul de stat nu se vireaza nici un leu catre TAROM.
Compania TAROM nu are nici o datorie catre terti, bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale.
Din discutiile cu noua echipa manageriala au rezultat cateva masuri foarte importante care, daca sunt mentinute ne dau speranta ca o parte, macar, din probleme isi vor gasi solutii pe termen lung sau chiar definitive.
Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania a gasit in actuala echipa de management un partener de dialog onest si deschis atat in rezolvarea problemelor privind stoparea plecarilor pilotilor din companie catre alti operatori aerieni cat si in privinta perspectivelor de dezvoltare pe termen scurt si mediu a operatorului aerian.
Actualul management a reusit sa gaseasca solutii de mentinere in piata extrem de concurentiala, ba chiar de dezvoltare pentru compania TAROM, fara a apela la consultanti externi platiti cu sume exorbitante in trecut. Trebuie, insa, sa fim realisti: unele din nerealizarile constatate azi sunt consecinte ale unor masuri luate de conduceri trecute ale companiei si care abia acum isi arata ineficienta. De asemenea, nu ne putem astepta la minuni, peste noapte, ci trebuie sa gandim impreuna solutii pentru rezolvarea pe rand a problemelor in ordinea marimii si importantei lor pentru relansarea companiei.
Este in curs de desfasurare evaluarea fiecarei directii si departament in scopul identificarii celor care prin activitatea lor au adus prejudicii companiei, si sesizarea institutiilor competente pentru tragerea la raspundere a celor dovediti.
Consideram ca evaluarea rezultatelor echipei de management trebuie facuta la cel putin 6 luni DE LA IMPLEMENTAREA COMPLETA a programului de dezvoltare si redresare a companiei (asumata prin programul de guvernare, introducerea in serviciu de aeronave noi si deschiderea rutelor lung curier).
Consideram ca orice schimbare de starategie manageriala trebuie facuta cu considerarea tuturor factorilor materiali, financiari, legali si umani pe care un asemenea proces le implica. Numai asa, credem noi, ca ne putem astepta la rezultatele dorite si la relansarea companiei. Aceasta presupune existenta unei coerente si consistente a deciziei si deci pastrarea pe o durata cat mai lunga a aceleiasi echipe manageriale care sa poata sa ‘vada’ si sa-si asume consecintele deciziilor luate.
Experienta ne-a aratat ca foarte desele modificari atat in componenta cat si in viziunea echipelor manageriale care s-au aflat in ultimii ani la conducerea TAROM, nu au condus la o activitate eficienta iar climatul a fost unul de insatisfactie in randul pilotilor din companie. Din pacate rezultatele le-au contabilizat mereu altii decat cei care au luat deciziile. Varianta interimatelor succesive la conducerea TAROM a generat si genereaza neincredere atat in randul beneficiarilor de servicii ai companiei cat si partenerilor contractuali, ajutand astfel indirect concurenta.
Fata de cele aratate mai sus, si de faptul ca au fost deja declansate negocierile privind noul Contract Colectiv de Munca, Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania isi arata apreciereea pentru bunele intentii manifestate de noua conducere TAROM si nu gaseste oportuna schimbarea actualului manager si al echipei sale.
Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania este deschis sa participe la toate discutiile si analizele necesare realizarii unei noi strartegii manageriale a companiei, care sa conduca la un randament sporit si la o totala relansare a ei, atat de dorita de angajati si asteptata de toti beneficiarii serviciilor noastre”, spune sindicatul pilotilor din cadrul Tarom.
Directorul general al companiei de stat Tarom, Eugen Davidoiu, a demisionat luni din functie. Premierul Mihai Tudose a spus, luni dimineata, ca verificarile Corpului de control vor fi facute, in pofida demisiei lui Davidoiu.
Decizia lui Eugen Davidoiu vine dupa ce premierul Mihai Tudose a decis efectuarea unui control de catre Corpul de Control al primului-ministru la Tarom si la Compania Nationala de Investitii, incepand de luni.
Duminica, directorul general al companiei aeriene de stat Tarom, Eugen Davidoiu, a declarat, dupa anuntul privind verificarile dispuse de premier, ca nu considera ca trebuie sa isi dea demisia, in conditiile in care, potrivit lui, a fost eficient si a adus doua avioane noi in cadrul flotei companiei.
”Eu nu voi demisiona pentru ca nu am de ce. Voi pleca cand voi dori eu pentru ca am muncit acolo si nu mi-am batut joc. Am adus doua avioane, le-am pus la munca si pentru asta trebuie sa plec? Mi se pare o nebunie. De ce sa-mi ceara cineva demisia? Ca am demarat reorganizarea companiei? Poate pentru ca am deranjat niste grupuri de interese”, afirma Davidoiu.
Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook
O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.