Categories: actualitate

Serviciile americane de informatii avertizeaza: Rusia si-a intensificat campania de raspandire de informatii false, la mai putin de patru luni de alegerile din SUA

Kremlinul apeleaza la americanii cu bune intentii, dar insuficient informati, si la firme comerciale de relatii publice din Rusia pentru a raspandi dezinformari cu privire la cursa prezidentiala din SUA, au declarat luni oficiali de top din serviciile de informatii, detaliind cele mai recente eforturi ale adversarilor Americii de a modela opinia publica inainte de alegerile din 2024.

Avertismentul vine dupa cateva saptamani tumultoase in politica americana, care au fortat Rusia, Iranul si China sa revizuiasca unele dintre detaliile manualului lor de propaganda. Ceea ce nu s-a schimbat, au declarat oficialii serviciilor de informatii, este hotararea acestor natiuni de a raspandi pe internet afirmatii false si incendiare despre democratia americana pentru a submina increderea in alegeri.

„Publicul american ar trebui sa stie ca o mare  parte a continutului pe care il citeste online – in special pe retelele de socializare – ar putea fi propaganda straina, chiar daca pare sa provina de la compatrioti americani sau din Statele Unite”, a declarat un oficial din cadrul Biroului directorului serviciilor nationale de informatii, care a informat reporterii sub rezerva anonimatului, in conformitate cu normele stabilite de biroul directorului.

Potrivit Associated Press, Rusia continua sa reprezinte cea mai mare amenintare atunci cand vine vorba de dezinformare in preajma alegerilor, in timp ce exista indicii ca Iranul isi extinde eforturile, iar China procedeaza cu prudenta.

Grupurile legate de Kremlin angajeaza din ce in ce mai mult firme de marketing si comunicare situate in Rusia pentru a externaliza o parte din munca de creare a propagandei digitale, acoperindu-si in acelasi timp urmele, au declarat oficialii in timpul sedintei de informare cu reporterii.

Doua astfel de firme au facut obiectul unor noi sanctiuni americane anuntate in martie. Autoritatile spun ca cele doua companii rusesti au creat site-uri web si profiluri de social media false pentru a raspandi dezinformarea Kremlinului.

Dezinformarea se poate axa pe candidati sau pe vot, sau pe chestiuni care fac deja obiectul unor dezbateri in SUA, cum ar fi imigratia, criminalitatea sau razboiul din Gaza.

Cu toate acestea, scopul final este de a-i determina pe americani sa raspandeasca dezinformarea rusa fara a pune la indoiala originea acesteia. Potrivit oficialilor, oamenii sunt mult mai predispusi sa aiba incredere si sa redistribuie informatii despre care cred ca provin dintr-o sursa interna. Site-urile web false concepute pentru a imita posturile de stiri americane si profilurile de social media generate de inteligenta artificiala sunt doar doua metode.

In unele cazuri, americanii si companiile de tehnologie si mass-media americane au amplificat si au repetat in mod voluntar mesajele Kremlinului.

Urmareste-ne si pe:
Gabriel Tudor

Share
Published by
Gabriel Tudor

Recent Posts

Filiera Crin Antonescu – Dragos Dobrescu – Mircea Geoana. Vanghelie a fost si el cooptat, pe langa „Grupul de la Dubai si Monaco”, in campania lui Geoana

Campania lui Mircea Geoana pentru alegerile prezidentiale este coordonata de Rares Manescu, care la randul…

O oră ago

Atentionare privind inundatiile pe Dunare. Care sunt punctele critice din Romania

Autoritatile supravegheaza atent sectorul romanesc al Dunarii, in contextul unei viituri care va determina cresterea…

2 ore ago

Un tanar a intrat in primaria din Curtea de Arges si a amenintat paznicii cu un briceag

Un tanar din judetul Arges a fost retinut de politisti, dupa ce a intrat in…

2 ore ago

Comercianti retinuti pentru vanzarea de pesticide expirate agricultorilor

Trei barbati din Buzau au fost retinuti dupa ce politistii au descoperit ca vindeau pesticide…

2 ore ago

Romgaz va lansa o emisiune de obligatiuni in euro

Principalul producator si furnizor de gaze naturale in Romania va lansa in curand o emisiune…

2 ore ago