externe

Sfarsitul motoarelor termice in 2035? Seful Renault considera ca este „complicat” si doreste „flexibilitate”

Obiectivul european de a interzice complet vanzarea de masini noi cu motoare termice pana in 2035 va fi „complicat” de mentinut, a estimat seful Renault, Luca de Meo, cerand „flexibilitate in calendar”, relateaza Le Figaro.

„Trecerea de la 10% din cota de piata pentru EV (vehicule electrice, n.r.) la 100% in doisprezece ani este intr-adevar foarte complicata,” a explicat Luca de Meo.

„Avem nevoie de un pic mai multa flexibilitate in calendar”, a adaugat el, amintind ca atunci cand a fost luata decizia de a interzice vanzarea motoarelor cu combustie din 2035, „pozitia Frantei si cea a Grupului Renault a fost mai degraba de a spune ca 2035 este prea devreme si ca ar trebui sa vizam mai degraba 2040”.

„Nu suntem inca pe traiectoria corecta pentru a ajunge la 100% de masini 100% electrice pana in 2035. (…) Cu toate acestea, nu trebuie sa profitam de incetinirea actuala a pietei pentru a abandona pur si simplu obiectivul. Aceasta ar fi o eroare strategica grava,” a mai subliniat seful Renault.

Luca de Meo subliniaza ca industria auto a „investit zeci de miliarde de euro in tranzitia” catre electricitate si ca nu trebuie „sa le aruncam pe fereastra”. In plus, „nu trebuie sa refuzam progresul” si „electrificarea automobilelor face parte din progres”, a insistat el.

„Problema este una de ritm”, explica Luca de Meo, subliniind ca „majoritatea tarilor nu au depasit inca 7% din cota de piata a electricitatii pana in prezent”. „Ecosistemul trebuie sa avanseze impreuna. Despre asta vorbesc cand cer flexibilitate si agilitate”, explica el.

In februarie, Luca de Meo judecase deja ca o revenire la interdictia privind masinile pe benzina si diesel in 2035 ar fi binevenita, dar complicata. „Sper ca interdictia se va aplica un pic mai tarziu, pentru ca eu cred ca nu vom putea sa o facem fara sa afectam intreaga industrie si intregul lant valoric al automobilului european”, declarase el la Salonul Auto de la Geneva.

In sfarsit, pentru seful Renault, „masina electrica este doar una dintre solutiile” pentru decarbonizarea sectorului auto. Pentru el, ar fi „mai judicios sa acceleram in acelasi timp reinnoirea parcului auto” si sa „vedem ce putem face in materie de tipuri de combustibil”. „In urmatorii zece ani, nu vor exista suficiente masini electrice pentru a avea un impact real asupra decarbonizarii.”, conchide el.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

Cum au fost detonate pagerele, peste 2.800 de membri Hezbollah au fost raniti in Liban si Siria. S-au inregistrat si mai multe decese

O serie de explozii simultane ale unor pagere in Liban au ucis marti opt persoane…

3 ore ago

Hezbollah promite ca va pedepsi Israelul dupa exploziile pagerelor

Grupul militant Hezbollah a promis ca va raspunde Israelului pe masura dupa ce l-a acuzat…

3 ore ago

Regele Tarilor de Jos promite o politica de azil „mai stricta”

Tarile de Jos vor aplica o politica de azil „mai rapida, mai stricta si mai…

3 ore ago

Armata israeliana ar recruta solicitanti de azil africani pentru razboiul din Gaza in schimbul acordarii rezidentei permanente

Pentru razboiul din Gaza, guvernul israelian ar recruta solicitanti de azil africani, in schimbul acordarii…

3 ore ago

Dupa Europa Centrala, Italia se pregateste de furtuni intense

Furtunile intense care au lovit Europa Centrala ajung acum in Italia, unde au fost emise…

4 ore ago