Simion si Ciolacu, campioni la cheltuit bani pentru promovare pe Facebook. USR a cheltuit de patru ori mai putini bani decat AUR pentru imaginea lui Lasconi

politica

George Simion, motiune de cenzura, apel, opozitie, Marcel Ciolacu

Conform datelor facute publice de Facebook, AUR si PSD au cheltuit cei mai multi bani in ultimele 90 de zile pentru promovarea lui George Simion si, respectiv, Marcel Ciolacu. Banii provin din subventia alocata partidelor din taxele percepute romanilor.

Astfel, George Simion se afla pe primul loc, cu 625.000 de lei cheltuiti de AUR pe Facebook pentru promovarea sefului partidului.

Pe locul doi se afla Marcel Ciolacu, si el candidat la Presedintie, pentru care PSD a cheltuit 437.000 de lei.

Pe locul trei este Nicolae Ciuca, pentru imaginea caruia PNL a cheltuit pe Facebook peste 300.000 de lei.

Pentru promovarea Elenei Lasconi, USR a cheltuit 130.000 de lei, de patru ori mai putin decat a bagat AUR in imaginea lui Simion.

Intr-un material recent publicat de jurnalistul Cristian Andrei in legatura cu platile netransparente facute de PSD catre presa, pentru „imagine pozitiva”, se afirma ca Marcel Ciolacu a promis de trei ori site-ului hotnews.ro ca va oferi detalii despre sumele platite insa nu s-a tinut de cuvant.

Intr-un material publicat, duminica dimineata, pe hotnews.ro sunt evidentiate mai multe articole laudative publicate identic pe site-urile antena3.ro, romaniatv.net si pe stiripesurse.ro, detinut de Iosif Buble, sotul deputatei PSD Diana Tusa. Reamintim ca Diana Tusa este cea care coordoneaza aparitia contra cost a articolelor pozitive despre PSD in presa.

Peste 40 de milioane de lei (8 milioane de euro) a platit PSD, in 2024, pentru presa si propaganda, conform datelor raportate la Autoritatea Electorala Permanenta (AEP). Banii sunt publici si provin de la bugetul de stat.

Hotnews.ro i-a trimis presedintelui PSD, Marcel Ciolacu, pe 28 martie 2024 o solicitare in baza legii privind accesul la informatiile de interes public pentru a afla numele agentiilor cu care colaboreaza partidul in relatia cu presa.

De asemenea, in solicitarea catre Marcel Ciolacu sunt cerute informatii despre site-urile care au publicat articole comandate de PSD.

Legea 544/2001 prevede un termen de raspuns cuprins intre 10 si 30 de zile. PSD nu a raspuns nici dupa 133 de zile, chiar daca Marcel Ciolacu a promis de trei ori ca raspunsul va veni chiar in ziua discutiei.

Pe 15 mai, Hotnews a avut prima discutie directa cu Marcel Ciolacu despre solicitare. Liderul social-democrat a promis ca va trimite raspunsul la solicitare, dar nimic nu s-a intamplat.

A doua discutie a avut loc intre presedintele PSD, Hotnews si sefa Biroului de presa. Marcel Ciolacu a promis a doua oara ca raspunsul va veni. Inca o data promisiunea nu a fost respectata.

A treia oara, pe 12 iulie 2024, presedintele PSD a fost informat ca raspunsul la solicitare nu a fost dat. Marcel Ciolacu i-a cerut Dianei Tusa, deputata PSD, ca problema sa fie rezolvata.

La o luna dupa aceasta discutie, social-democratii nu au oferit un raspuns. Legea 544/2001 a fost astfel incalcata de PSD, iar premierul Marcel Ciolacu a stiut permanent de aceasta situatie.

Diana Tusa nu a mai raspuns apelurilor sau mesajelor referitoare la solicitarea Hotnews.

„Nu este treaba PSD sa marcheze articolele platite, este treaba presei. De ce nu au marcat articolele site-urile care le-au publicat? Vreti sa marcheze PSD articolele? PSD nu are obligatia sa marcheze articolele, o pot face site-urile. Ma voi interesa sa vad ce s-a intamplat cu aceste articole”, a fost pozitia unui lider din conducerea PSD, care a dorit sa-si pastreze anonimatul.

Citeste si: Cum i-a mintit Ciolacu pe cei de la Recorder: „Eu ma tin de cuvant”. De atunci au trecut 165 de zile

Ciolacu le-a preomis si jurnalistilor de la Recorder, in 2022, ca va dezvalui sumele pe care PSD le varsa in presa, insa nu s-a tinut de cuvant.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: