Sindicatul pilotilor TAROM, reactie dura dupa ce un pilot a sustinut ca Madalina Mezei ar fi „indragostita” de Razvan Cuc
Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania anunta ca se delimiteaza de declaratiile pilotului TAROM Cezar Osiceanu, care a spus ca Razvan Cuc are dreptul sa ceara informatii cu privire la pasagerii parlamentari si poate fi luata in calcul ipoteza ca Madalina Mezei sa fi fost indragostita de ministru.
Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania (SPLR) face un apel la factorii decizionali sa asigure in cel mai scurt timp stabilitatea necesara companiei TAROM, prin numirea unei echipe manageriale profesioniste pe termen lung, asa cum prevede legea, si sa renunte la guvernarea bazata pe interimate conjuncturale de scurta durata.
Sindicatul Pilotilor de Linie din Romania (S.P.L.R.), avand in componenta majoritatea pilotilor din cadrul Companiei Tarom, anunta ca se delimiteaza „in mod categoric” de aparitiile, declaratiile si interviurile recente din spatiul public ale unor persoane ce detin sau au detinut functia de pilot in cadrul companiei.
„Dorim sa subliniem faptul ca acestia nu prezinta opiniile noastre si actioneaza in nume propriu, nefiind reprezentativi pentru categoria noastra profesionala. Cu toate acestea, Sindicatul respecta opinia persoanelor in cauza de a-si exercita dreptul de Libera Exprimare conferit si recunoscut de Constitutie, cata vreme acest lucru nu aduce prejudicii de nici o natura vreunei persoane ori institutii”, se arata intr-un comunicat al SPLR, citat de Mediafax.
Pilotii fac apel catre factorii decizionali ca, in ceea ce priveste Compania Nationala TAROM, sa asigure „stabilitatea necesara, prin numirea unei echipe manageriale profesioniste pe termen lung, asa cum prevede legea, sa renunte la guvernarea bazata pe interimate conjuncturale de scurta durata, precum si oferirea ragazului necesar unei astfel de echipe pentru implementarea masurilor ce pot reaseza compania in varful ierarhiei transportului aerian”.
”Mentionam ca nu dorim sa facem parte din acest “scandal mediatic” in care au fost implicate atat numele cat si prestigiul Companiei Tarom, cu posibile consecinte negative in ceea ce priveste viitorul acesteia. Totodata, vrem sa asiguram pasagerii nostri ca scopul principal al echipajelor de zbor Tarom este acela de a le oferi un mediu stabil, profesionist si durabil pentru a-i transporta in deplina siguranta si confort la destinatie.
In acest sens, facem un apel catre factorii decizionali, in ceea ce priveste Compania Nationala TAROM S.A., sa asigure in cel mai scurt timp stabilitatea necesara, prin numirea unei echipe manageriale profesioniste pe termen lung, asa cum prevede legea, sa renunte la guvernarea bazata pe interimate conjuncturale de scurta durata, precum si oferirea ragazului necesar unei astfel de echipe pentru implementarea masurilor ce pot reaseza compania in varful ierarhiei transportului aerian, atat la nivel national cat si international.
In incheiere dorim sa ne aratam intreaga noastra disponibilitate la dialog pentru gasirea celor mai viabile solutii pentru relansarea companiei si, totodata, sa subliniem faptul ca numai in acest fel vom putea fi convinsi, atat noi cat si pasagerii nostri, ca se doreste intr-adevar mentinerea unui simbol national cu o istorie de peste 65 de ani si nu distrugerea lui”, mai precizeaza sindicalistii.
Precizarile vin dupa ce un pilot TAROM, Cezar Osiceanu, a precizat, in scandalul intre Razvan Cuc si fosta sefa TAROM, Madalina Mezei, ca ministrul Transporturilor avea competente de a solicita informatii cu privire la pasagerii parlamentari, deoarece compania este detinuta de statul roman.
Osiceanu a spus, la Digi24, ca parlamentarii au un statut aparte.
„Pentru ca s-au intamplat – eu am fost comandant la una dintre aceste curse – la care un parlamentar nu a anuntat si avionul fiind plin, a trebuit efectiv sa fie rugat un pasager, cu acordul lui, sa se dea jos din avion, ca sa se suie un parlamentar la bord. (…) Ministrul transporturilor este cel care, de exemplu, poate sa verifice, la fel cum poate sa verifice existenta parlamentarului Gigel de la Satu Mare, daca s-a inscris pe lista, orice angajat TAROM sau al unei companii cu care TAROM are legatura, daca are legatura cu acea ruta, sa verifice: are rezervare, ii trebuie mancare, nu-i trebuie mancare…”, a spus pilotul.
In privinta vizitei pe care i-ar fi facut-o ministrul Cuc Madalinei Mezei in miezul noptii, pilotul a spus: „Faptul ca s-o fi indragostit doamna respectiva de domnul ministru este o ipoteza pe care o puteti lua in calcul”.
Fostul director TAROM, Madalina Mezei, a anuntat ca ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, i-ar fi cerut sa retina aeronavele TAROM la sol in ziua motiunii, acesta fiind motivul real al demiterii sale din fruntea companiei si a adaugat ca ii va face plangere penala. Mai exact, Mezei a sustinut ca, in ziua motiunii de cenzura, cand o parte dintre parlamentari trebuiau sa vina din tara pentru a participa la vot, ministrul demis al Transporturilor i-ar fi cerut sa retina aeronavele la sol pentru a impiedica votul.
Ulterior, Razvan Cuc a negat acuzatiile. Ministrul Transporturilor a admis insa ca a cerut lista parlamentarilor care zburau cu avioanele TAROM, dar a sustinut ca a facut acest lucru pentru a se convinge ca acestia sunt in regula. Razvan Cuc i-a reprosat Madalinei Mezei incompetenta, incapacitatea si legaturile cu unele grupuri de interese, precum si faptul ca si-ar fi avantajat membrii familiei care lucreaza in companie.
DNA a deschis ancheta in acest sens.