Spania a dezvoltat un submarin care poate ramane in adancuri de trei ori mai mult timp decat unul conventional. Este folosit un nou sistem de propulsie

externe

submarin, aparare

Santierul naval din Cartagena al companiei de stat de constructii navale Navantia a inceput instalarea primului sistem de propulsie independenta de aer (AIP) pe submarinul diesel-electric Cosme Garcia (S-83) al Marinei spaniole, relateaza Interesting Engineering.

Testele finale pentru licentierea sistemului AIP fusesera finalizate de Navantia in 2020. Firma dezvoltase un nou program pentru ca sistemul sa fie potrivit pentru submarinele din clasa S-80 ale Marinei spaniole.

Integrarea sistemului AIP de la Navantia va face din clasa S-80 unul dintre cele mai avansate modele de submarine conventionale de pe piata, potrivit unui comunicat de presa al firmei.

Sistemul AIP genereaza hidrogen din bioetanol stocat in submarin. Hidrogenul se amesteca cu oxigenul, care este, de asemenea, stocat in interior, pentru a genera electricitate prin intermediul unei pile electrice capabila sa incarce bateriile navei.

Navantia afirma ca acest sistem este capabil sa mentina submarinul scufundat de doua pana la trei ori mai mult decat alte submarine conventionale.

Capacitatea de a ramane sub apa pentru perioade mai lungi de timp fara a fi nevoit sa iasa la suprafata va permite submarinului sa evite riscul de detectare – atat radar, cat si vizuala.

Detectarea submarinelor devine mai usoara in timpul perioadelor de snorkeling, cand „scoate capul din apa pentru a aspira aer” – necesar pentru motorul diesel.

Cosme Garcia (S-83) este primul submarin din clasa S-80 a Marinei spaniole care dispune de sistemul AIP.

Potrivit unui raport al Infodefensa, Marina spaniola intentioneaza sa echipeze in viitor alte doua nave, Isaac Peral (S-81), si Narciso Monturiol (S-82), cu sistemul AIP.

„Acest sistem AIP este capabil sa functioneze la orice adancime si in toate conditiile operationale, ceea ce permite submarinului sa se adapteze la orice misiune a marinei si il face cel mai avansat sistem AIP de pe piata”, a declarat Navantia intr-un comunicat de presa.

Primul submarin din clasa S-80 Plus, Isaac Peral, a intrat in serviciu in noiembrie 2023.

Constructia a patru submarine fusese autorizata in 2003, livrarile urmand sa inceapa in jurul anului 2015. Cu toate acestea, mai multe esecuri au dus la livrarea primei nave mult mai tarziu, in 2023.

Navantia sustine ca sistemul AIP poate fi imbunatatit in continuare cu un sistem de proiectare si productie care poate face submarinele aproape nedetectabile.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: