externe

Spania a dezvoltat un submarin care poate ramane in adancuri de trei ori mai mult timp decat unul conventional. Este folosit un nou sistem de propulsie

Santierul naval din Cartagena al companiei de stat de constructii navale Navantia a inceput instalarea primului sistem de propulsie independenta de aer (AIP) pe submarinul diesel-electric Cosme Garcia (S-83) al Marinei spaniole, relateaza Interesting Engineering.

Testele finale pentru licentierea sistemului AIP fusesera finalizate de Navantia in 2020. Firma dezvoltase un nou program pentru ca sistemul sa fie potrivit pentru submarinele din clasa S-80 ale Marinei spaniole.

Integrarea sistemului AIP de la Navantia va face din clasa S-80 unul dintre cele mai avansate modele de submarine conventionale de pe piata, potrivit unui comunicat de presa al firmei.

Sistemul AIP genereaza hidrogen din bioetanol stocat in submarin. Hidrogenul se amesteca cu oxigenul, care este, de asemenea, stocat in interior, pentru a genera electricitate prin intermediul unei pile electrice capabila sa incarce bateriile navei.

Navantia afirma ca acest sistem este capabil sa mentina submarinul scufundat de doua pana la trei ori mai mult decat alte submarine conventionale.

Capacitatea de a ramane sub apa pentru perioade mai lungi de timp fara a fi nevoit sa iasa la suprafata va permite submarinului sa evite riscul de detectare – atat radar, cat si vizuala.

Detectarea submarinelor devine mai usoara in timpul perioadelor de snorkeling, cand „scoate capul din apa pentru a aspira aer” – necesar pentru motorul diesel.

Cosme Garcia (S-83) este primul submarin din clasa S-80 a Marinei spaniole care dispune de sistemul AIP.

Potrivit unui raport al Infodefensa, Marina spaniola intentioneaza sa echipeze in viitor alte doua nave, Isaac Peral (S-81), si Narciso Monturiol (S-82), cu sistemul AIP.

„Acest sistem AIP este capabil sa functioneze la orice adancime si in toate conditiile operationale, ceea ce permite submarinului sa se adapteze la orice misiune a marinei si il face cel mai avansat sistem AIP de pe piata”, a declarat Navantia intr-un comunicat de presa.

Primul submarin din clasa S-80 Plus, Isaac Peral, a intrat in serviciu in noiembrie 2023.

Constructia a patru submarine fusese autorizata in 2003, livrarile urmand sa inceapa in jurul anului 2015. Cu toate acestea, mai multe esecuri au dus la livrarea primei nave mult mai tarziu, in 2023.

Navantia sustine ca sistemul AIP poate fi imbunatatit in continuare cu un sistem de proiectare si productie care poate face submarinele aproape nedetectabile.

Urmareste-ne si pe:
Victor Mihalache

Share
Published by
Victor Mihalache

Recent Posts

Rusia deschisa dialogului cu SUA dupa victoria lui Trump, afirma ministrul de externe Lavrov

Dupa victoria lui Donald Trump in alegerile prezidentiale din Statele Unite, ministrul rus de externe,…

2 minute ago

EXCLUSIV Intrucat nu stie engleza, Ciolacu a fost ajutat de seful UDMR sa vorbeasca cu premierul Ungariei. Kelemen Hunor: „Am ajutat la traducere”

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat intr-un interviu pentru aktual24.ro ca a "ajutat" la traducere…

4 ore ago

Amenintarile lui Trump de a creste tarifele imping Taiwanul sa ajute firmele sa-si mute productia din China

Taiwanul va ajuta companiile sa-si mute productia din China, avand in vedere impactul probabil urias…

4 ore ago

Israelul semneaza un acord in valoare de 5,2 miliarde de dolari pentru achizitionarea a 25 de avioane de lupta F-15 de la Boeing

Noul ministru israelian al Apararii a declarat, joi, ca a semnat un acord pentru achizitionarea…

4 ore ago

Schimbari climatice: 2024 se prefigureaza a fi primul an cu o incalzire care a depasit pragul critic de 1,5°C peste perioada preindustriala

Octombrie a marcat a 15-a luna dintr-o perioada de 16 luni in care temperatura medie…

46 de minute ago

Ciuca intra in ofensiva, afacerea Nordis va fi anchetata de Parlament: „Inclusiv ceea ce tine de doamna Vicol”

Candidatul PNL la prezidentiale, Nicolae Ciuca, a anuntat joi infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta…

O oră ago