„Stimulente” pentru americanii care se vaccineaza: 100$ in Maryland, o bere in New Jersey, 50$ in Detroit, orice fel de bautura in Connecticut

externe

Mai multe state si metropole din SUA au adoptat masuri prin care spera sa stimuleze campania de vaccinare. Astfel, bugetarii din Maryland pot primi cate 100 de dolari in plus la salariu daca se vaccineaza in timp ce in Detroit se ofera carduri in valoare de 50 de dolari.

Larry Hogan, guvernatorul statului Maryland a anuntat luni ca angajatii din sectorul public vor primi cate 100 de dolari daca se vaccineaza, informeaza New York Times. In Detroit, se ofera carduri prepaid in valoare de 5o de dolari oricui convinge un localnic sa se vaccineze. Nu exista limita privind numarul celor care vor putea fi convinsi sa mearga la vaccinare, insa cei care reusesc sa stranga 600 de dolari trebuie sa completeze o fisa fiscala.

New Jersey a gasit o solutie care nu implica bani: un shot si o bere oricui se vaccineaza cu prima doza in luna mai.

In Connecticut, de asemenea, cei care se vaccineaza primesc o bautura gratuita, alcoolica sau nealcoolica, in restaurantele din acest stat.

In West Virginia, guvernatorul Jim Justice a anuntat saptamana trecuta ca statul va oferi obligatiuni in valoare de 100 de dolari celor intre 16 si 35 de ani care se vaccineaza.

In Los Angeles, intr-un centru multicultural care gazduieste si un centru de vaccinare, sunt oferite plase cu produse gratuite.

„Stimulentele de acest fel sunt o alta forma de a arata cat de importanta este vaccinarea. Incurajan cu toate fortele companiile din statul nostru sa ofere astfel de stimulente angajatilor. Aceste vaccinuri sunt sigure si eficiente”, a subliniat guvernatorul intr-un comunicat de presa.

Aceasta strategie de incurajare a vaccinarii a fost adoptata dupa ce experti in sanatate au ajuns la concluzia ca este putin probabil ca Statele Unite sa ajunga la imunitatea de turma.

„Ca oameni, raspundem mai bine la zaharel decat la bici”, a declarat doctorul Megan Ranney, specialista in sanatatea publica. Ea a mentionat ca o campanie de vaccinare este mai eficienta atunci cand este folosit un limbaj care nu face apel la simtul datoriei sau la obligatie. „A spune ca exista un vaccin special pentru tine” este o abordare mai buna, a precizat Ranney.

Un alt expert, Arthur Caplan, profesor de etica medicala la New York University Grossman School of Medicine, a pus sub semnul intrebarii eficacitatea acestor „stimulente”.

„Cred ca reticenta devine si mai mare daca incerci sa o combati cu 100 de dolari sau ceva in genul asta”, a declarat Caplan.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: