Strazile marilor orase din China, inundate de robo-taxiuri care provoaca blocaje in trafic
Flota de vehicule autonome implementata de gigantul tehnologic chinez Baidu declanseaza blocaje in trafic prin conducerea prea prudenta, frustrand locuitorii orasului Wuhan.
Servicii similare de robotaxi fara sofer din SUA au provocat, de asemenea, pagube, vehiculele luptandu-se sa respecte regulile de circulatie, fiind implicate in accidente si chiar fiind trase pe dreapta de politisti umani nedumeriti, ceea ce evidentiaza problemele tehnice continue ale tehnologiei pe strazile din lumea reala.
Deocamdata, serviciile Baidu nu sunt disponibile in intregul Wuhan. Dar chiar si in acest proces limitat, vehiculele sale au probleme de adaptare la o cultura a condusului care adesea nu respecta regulile de circulatie.
Baidu a desfasurat mai mult de 500 de robotaxiuri electrice autonome in Wuhan, aproximativ jumatate din ceea ce compania intentioneaza sa desfasoare pana la sfarsitul anului sub marca sa, Apollo Go.
In timp ce flota reprezinta doar o mica parte din numarul total de taxiuri din oras, taximetristii „clasici” sunt ingrijorati ca si-ar putea pierde locurile de munca, deoarece sectorul tehnologic continua sa promoveze vehiculele autonome.
„Este interesant sa vedem cum robotaxiurile devin realitate, insa nu este clar cum vor face fata soferii de taxi provocarii si cum va gasi guvernul un echilibru intre progresele tehnologice si conditiile slabe de pe piata muncii”, a scris intr-o nota economistul sef al Pinpoint Asset Management, Zhiwei Zhang, citat de Bloomberg.
Baidu a lansat printr-o campanie agresiva de marketing serviciul sau de robotaxi, subminand puternic concurenta umana prin reducerea considerabila a curselor – o strategie despre care expertii s-au temut ca ar putea face aceste servicii neviabile din punct de vedere comercial.
Dar ramane de vazut daca aceasta abordare va da roade. Nu doar Baidu se lupta cu integrarea taxiurilor sale fara sofer intr-un mediu urban aglomerat – companii americane precum Alphabet’s Waymo si General Motors’s Cruise se afla intr-o situatie similara, ceea ce indica faptul ca aceste dificultati de crestere sunt o problema globala.
Ramane de vazut daca Tesla lui Elon Musk poate interveni si schimba situatia. Mercurialul CEO a anuntat recent ca producatorul de vehicule electrice va prezenta un robotaxi in cursul acestui an, dar daca acesta are vreo sansa de a ajunge din urma concurenta ramane ceva incert.