Stuttgart: 18 persoane tratate pentru greata severa dupa ce au urmarit o piesa cu sex live si piercing
Opsprezece spectatori care s-au aflat in weekend la opera de stat din Stuttgart au avut nevoie de tratament medical pentru greata severa, dupa ce au vizionat un spectacol care a inclus piercing in direct, act sexual nesimulat si cantitati mari de sange fals si real, potrivit The Guardian.
„Sambata am avut opt, iar duminica am avut 10 persoane care au avut nevoie de ingrijiri”, a spus purtatorul de cuvant al operei, Sebastian Ebling, despre cele doua spectacole din Sancta, o lucrare a coregrafei austriece Florentina Holzinger. Un medic a fost chemat in trei cazuri, a adaugat el.
Holzinger, in varsta de 38 de ani, este cunoscut pentru spectacolele libere care estompeaza linia dintre spectacolul de dans si vodevil. Distributia ei exclusiv feminina joaca de obicei partial sau complet goala, iar spectacolele anterioare au inclus inghitirea live a unei sabii, tatuaj, masturbare si picturi cu sange si excremente proaspete.
Prima incursiune a lui Holzinger in opera, Sancta avut premiera la teatrul de stat Mecklenburg din Schwerin in mai si se bazeaza pe opera expresionista a lui Paul Hindemith din anii 1920, Sancta Susanna, care are propria istorie de controverse.
Opera originala a lui Hindemith spune povestea unei tinere calugarite care, starnita de o poveste spusa de una dintre femeile mai in varsta de la manastire, paseste pe altar goala si smulge panza de pe trupul lui Hristos. O intalnire cu un paianjen mare o face sa se pocaiasca de actiunea ei si le roaga pe celelalte calugarite sa o zideasca de vie.
Initial, trebuia sa aiba premiera la opera de stat din Stuttgart in 1921, dar nu a fost pusa in scena decat in 1922, dupa proteste impotriva continutului sau profanator.
Versiunea care i-a nelinistit pe membrii publicului de la Stuttgart anul acesta a inlocuit spectacolul muzical original cu calugarite goale care patinau in centrul scenei sau un perete cu trupuri goale rastignite.
Dupa ce Holzinger a adus Sancta in Viena natala, in iunie, episcopii din Salzburg si Innsbruck au criticat-o ca fiind o „caricaturizare lipsita de respect a sfintei liturghii”.
Artista austriaca a sugerat anterior ca opera ei a fost conceputa mai putin ca sa isi bata joc de biserica, ci pentru a explora paralele intre institutia conservatoare, pe de o parte, si comunitatile indoielnice si subculturile BDSM, pe de alta parte.
Rapoartele privind tratamentul medical in auditoriu nu par sa fi facut vreun rau comercial lui Holzinger’s Sancta. Toate cele cinci spectacole ramase la opera de stat din Stuttgart, precum si doua spectacole la Volksbuhne din Berlin, in noiembrie, s-au epuizat de atunci.