SUA il dau in judecata pe proprietarul navei de marfa care a distrus podul din Baltimore si solicita rambursarea cheltuielilor cu indepartarea navei si a resturilor de pod

externe

Podul din Baltimore

Departamentul de Justitie al SUA a inaintat, miercuri, o actiune civila prin care solicita mai mult de 100 de milioane de dolari de la proprietarul si operatorul navei care a distrus podul Francis Scott Key din Baltimore, ucigand sase persoane si paralizand o artera de transport majora pentru nord-estul SUA, potrivit Reuters.

Departamentul incearca sa recupereze cele 103 milioane de dolari suportate de Statele Unite pentru a raspunde la dezastru si pentru indepartarea epavei si a resturilor de pod, astfel incat portul din Baltimore sa se poata redeschide in iunie.

De asemenea, departamentul solicita o suma nespecificata in daune punitive, pentru neglijenta din partea Grace Ocean Private Limited si Synergy Marine Private Limited, corporatiile din Singapore care detineau si operau nava de marfa Dali.

„Aceasta a fost o catastrofa complet evitabila, rezultata dintr-o serie de erori eminamente previzibile facute de proprietarul si operatorul lui Dali”, a declarat Brian Boynton, care conduce Departamentul Civil al Departamentului de Justitie, intr-un comunicat.

In aprilie, FBI-ul a deschis o ancheta penala privind accidentul. Consiliul National pentru Siguranta Transporturilor a declarat in mai ca Dali a pierdut sistemul electric de mai multe ori inainte de a lovi podul in dimineata zilei de 26 martie.

Nava s-a izbit intr-un stalp de sprijin, scufundand o parte din Podul Francis Scott Key in raul Patapsco si ucigand sase oameni care lucrau pe el.

Procurorul general adjunct principal Benjamin Mizer a declarat reporterilor ca proprietarul si operatorul navei erau constienti de problemele de lunga durata cu sistemele electrice si mecanice ale lui Dali si nu au reusit sa le corecteze „din neglijenta, administrare defectuoasa si, uneori, din dorinta de a reduce costurile”.

„Ca urmare, atunci cand Dali a pierdut puterea, o serie de defectiuni in cascada au dus la dezastru”, a spus Mizer.

Pentru ca portul sa poata fi redeschis, a fost nevoie sa fie indepartate 50.000 de tone de resturi ale podului. Peste 1.500 de persoane, impreuna cu 500 de specialisti din intreaga lume, au operat o flota de ambarcatiuni in timpul operatiunii, care a implicat 56 de agentii federale, de stat si locale.

Maryland estimeaza ca reconstructia podului va costa intre 1,7 si 1,9 miliarde de dolari si ar putea fi finalizata pana in toamna anului 2028.

Procesul Departamentului a fost intentat ca parte a unei actiuni in justitie initiata de Grace Ocean si Synergy pentru a limita raspunderea acestora pentru accident la 44 de milioane de dolari, o suma numita de oficialii Departamentului de Justitie „ingrozitor de insuficienta”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: