SUA: Val de procese intentate proprietarului si operatorului navei de marfa care a lovit podul din Baltimore

externe

Familiile celor sase muncitori care au murit in urma prabusirii din martie a podului Francis Scott Key din Baltimore au intentat vineri procese impotriva proprietarului si operatorului navei de marfa care a lovit podul, potrivit Reuters.

Familiile solicita daune nespecificate de la proprietarul inregistrat al navei, Grace Ocean Pte Ltd si managerul sau, Synergy Marine Group, sustinand ca au permis din neglijenta navei sa plece din Baltimore, cand stiau ca are probleme mecanice.

Un alt muncitor care a supravietuit prabusirii podului, a intentat vineri un proces separat impotriva companiilor, solicitand si daune nespecificate pentru ranile sale. Cervantes se afla in camionul sau cand acesta a cazut in rau de pe pod.

Darrell Wilson, un purtator de cuvant al companiilor, a declarat ca procesele au fost anticipate inainte de termenul limita din septembrie, dar a refuzat sa comenteze. „Asteptam cu nerabdare prezentarea in instanta pentru a clarifica lucrurile”, a spus Wilson.

Avocatul care reprezinta familia unuia dintre muncitorii decedati, a declarat ca procesele au fost intentate ca parte a unui efort coordonat intre familiile victimelor.

„Este convingerea noastra ca echipajul navei Dali ar fi putut prevedea ca acest incident va avea loc”, a declarat el.

Miercuri, Departamentul de Justitie al SUA a intentat un proces companiilor din cauza dezastrului, acuzandu-le ca au ignorat sau gestionat gresit problemele tehnice ale navei. Departamentul cere daune de cel putin 100 de milioane de dolari pe care spune ca guvernul le-a cheltuit pentru a raspunde la dezastru si pentru a muta epava navei Dali si resturile de pod din portul Baltimore, astfel incat calea navigabila sa se poata redeschide in iunie.

In dimineata zilei de 26 martie, nava si-a pierdut puterea in motoare si s-a izbit de un stalp, trimitand bucati de pod in raul Patapsco si ucigand sase oameni care lucrau pe acesta in momentul prabusirii.

Pe 1 aprilie, Grace Ocean si Synergy au depus o petitie la tribunalul federal din Maryland pentru limitarea raspunderii la valoarea actuala a navei si a incarcaturii acesteia, pe care o estimau la putin peste 43 de milioane de dolari, potrivit petitiei. Reclamantii au timp pana pe 24 septembrie sa se prezinte.

Si Brawner Builders, compania care i-a angajat pe muncitorii care au murit, a dat in judecata miercuri Grace Ocean si Synergy, solicitand o suma nespecificata in despagubiri pentru decesul lucratorilor sai si pierderea vehiculelor si echipamentelor de constructii de pe pod.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: