Taxa anuntata de Gabriela Firea pentru masinile care nu au Euro 4 sau cele care nu sunt inmatriculate in Bucuresti este neconstitutionala si o „smecherie pentru a mai aduna niste bani”, afirma juristi si lideri de opinie.
Presedintele CNCD, Asztalos Csaba, afirma ca taxa „este discriminatorie, deci nelegala”.
„Noi am avut plangeri la CNCD cu privire la impunerea unor taxe de acces pentru autovehicule in functie de judetul de inmatriculare a acestora. A fost celebra taxa de bariera la Mamaia, prin care accesul in statiune a autovehiculelor inmatriculate in alt judet decat Constanta era taxata. Aceasta taxa a fost considerata ca fiind discriminatorie printr-o decizie instantei, respectiv a Curtii de Apel Bucuresti, tocmai pentru ca nu se justifica aceasta diferentiere pe criteriul de inmatriculare intr-un judet sau altul. De altfel, Curtea de Apel mai spunea ca aceste taxe se pot impune prin lege si nu prin hotararea Consiliului Local”, a declarat miercuri, pentru Agerpres, Asztalos Csaba.
Avocatul Valentin Mircea afirma ca taxa lui Firea este „o masura medievala”.
„O taxa de acces in Bucuresti pentru autovehiculele inmatriculate in alte judete ar fi neconstitutionala daca luam in considerare art.25, alineat (1) din Constitutie privind libertatea de miscare -“Dreptul la libera circulatie, in tara si in strainatate, este garantat. Legea stabileste conditiile exercitarii acestui drept.” – coroborat cu art.16, alineat (1) – egalitatea in fata legii. Exista precedentul cu taxa de acces in Mamaia, anulata de cateva ori de instante, desi Radu Mazare insista sa o tot introduca. Practic, o masura medievala. Vineta propusa de Gabriela Firea este un cost de platit pentru acces in Bucuresti, deci are aceeasi natura juridica cu taxa de acces de la Mamaia, chiar daca nu se pun bariere. De ce doar Ilfov, ca sunt bucuresteni cu acte in regula inmatriculate si in Giurgiu sau Ialomita, Olt sau Galati”, a declarat Valentin Mircea, pentru HotNews.ro.
Jurnalista Ioana Ene Dogioiu pune punctulpe i. Taxa lui Firea este doar o „smecherie pentru a mai aduna niste bani”.
„O smecherie pentru a mai aduna niste bani de unde se poate, avand in vedere falimentul in care a bagat Bucurestiul, dar si pentru a reusi, pe ultima suta de metri a mandatului, o imbunatatire a traficului, adica principala suparare a celor mai multi dintre bucuresteni. O smecherie cu mare risc de neconstitutionalitate, pe motiv de discriminare.
Ce vrea dna Firea? Daca esti din Bucuresti sau Ilfov, ca doar nu era sa fie afectata feuda Voluntari, nu platesti nimic pentru masini de la Euro 4 in sus. Daca ai masina Euro 3, platesti ca sa intri in centru. Daca e mai jos de Euro 3, nu poti intra in Centru nici cu taxa.
De ce doar in Centru? Adica in Berceni, Colentina sau alte cartiere dormitor poluarea e buna? Daca tot vorbim despre poluare. Sau vorbim despre smecheria care nu trebuie sa produca un deficit electoral mai mare decat beneficiul?”, a scris Dogioiu pe ziare.com.
Primarul General al Capitalei a anuntat, miercuri, punerea in dezbatere a unui proiect de hotarare, care ar urma sa intre in vigoare din 2020 si care prevede interzicerea autoturismelor non Euro, Euro 1 si Euro 2 in centrul Bucurestiului. De asemenea, soferii masinilor care nu sunt inmatriculate in Bucuresti sau Ilfov vor plati o taxa (vinieta) pentru a tranzita orasul. Pretul acesteia va fi de 1900 de lei anual.
Astfel, conform proiectului initiat de Gabriela Firea, pentru autoturismele inmatriculate in alte orase sau state care tranziteaza Capitala, pretul vinietei electronice Oxigen-B va fi de 10 lei pe zi, sau de 1900 de lei anual.
Autoturismele care au norma de poluare non Euro, Euro 1 sau Euro 2 vor fi complet interzise in centrul Bucurestiului. Zona ar putea fi Piata Victoriei, Stefan cel Mare, Sincai, bd. Libertatii, strada Presei, str. Mihai Eminescu, bd. Nerva Traian, Calea Serban Voda, Cale 13 Septembrie, str. Izvor si alte cateva strazi.
Pentru autovehiculele care au norma de poluare Euro 3, accesul in centrul orasului va fi permis numai dupa achizitionarea unei viniete electronice in valoare de 75 lei/luna sau 900 de lei pe an.
Masinile care au norma de poluare Euro 4,5 si 6 si hibrid sau electrice au acces pe toate drumurile din Bucuresti.
De la plata vinietei sunt exceptate autovehiculele care apartin serviciilor publice comunitare pentru situatii de urgenta.
Amenda pentru cei care nu respecta prevederile este de la 1500 de lei la 2000 de lei.
Proiectul ar urma sa fie supus votului Consiliului General al Capitalei in luna septembrie, iar daca va fi adoptat va intra in vigoare din ianuarie 2020.
Guvernul Ciolacu a dat publicitatii, vineri seara, dcumentul primit din partea Kievului in legatura cu…
Oficiali polonezi se afla in vizita la Phenian pentru a restabili prezenta diplomatica permanenta a…
Intr-un interviu pentru Financial Times, noul director al British Museum, Nicholas Cullinan, a vorbit despre…
Rares Bogdan, prim-vicepresedinte PNL, sustine ca premierul Ciolacu minte in legatura documentul primit de la…
Pentru a atenua criza locuintelor, guvernul grec ia in considerare acordarea de stimulente suplimentare proprietarilor…
Presedintele Klaus Iohannis a avut, vineri, consultari bilaterale cu cancelarul Republicii Federale Germania, Olaf Scholz,…