Taximetristii clujeni ii cer lui Marcel Ciolacu sa reglementeze ridesharingul. Ei acuza operatorii de transport alternativ ca nu platesc taxele catre comunitati
Si orasul Cluj-Napoca a fost invadat de soferi de ridesharing iar serviciile clasice de taximetrie au astfel mult de suferit. Taximetristii sustin ca sunt victimele unei concurente neloiale si cer sa fie luate masuri, potrivit Ziar de Cluj.
Taximetristii clujeni au transmis o scrisoare deschisa catre Consiliul Concurentei si catre premierul Marcel Ciolacu prin care solicita reglementarea transportului alternativ (ridesharing).
„Scrisoare deschisa catre Consiliul Concurentei
Catre premierul Romaniei
Marcel Ciolacu
Sindicatul Taxi Cluj cerem reglementarea activitatii de transport alternativ deoarece practica o concurenta neloiala si lezeaza grav interesele companiilor romanesti.
Semnalam si propunem urmatoarele:
1. Plafonarea tarifului maxim la 4.05 lei/km/zi respectiv 4.75lei/noapte precum la taximetre.
2. Renuntarea la tarifele de tip Dumping, pentru inlaturarea Concurentei!
3. Limitatea masinilor de transport alternativ la 2 masini/1000 locuitori aceasta fiind un serviciu de ajutorare a serviciului public de transport persoane nu de inlocuire a taximetriei.
4. Obligativitatea folosirii unor autoturisme cu o vechime de max. 10 ani cu norma de poluare min. E5 precum cele de taxi.
5. Obligativitatea detinerii autoturismelor in proprietate sau cu contract de leasing precum in cazul taximetrelor astfel se impiedica sustragerea de la tarifele RCA dedicate companiilor si posibilitatea recuperarii unor eventuale prejudicii prin sechestrul asupra activelor companiilor. (Este o practica la companiile de transport alternativ sa nu platrasca banii datorati statului astfel acea companie se va inchide fara posibilitatea recuperarii datoriilor de catre ANAF si se va deschide o companie noua cu aceleasi perspective!!)
6. Obligativitatea detinerii unui punct de lucru pe raza localitatii unde se desfasoara activitatea de transport evitand astfel neplata taxelor catre acele comunitati.
Cu respect pentru Romania!
STCN
Colegi care detineti companii romanesti va rugam distribuiti masiv acest strigat de ajutor!!”
Mentionam ca o prima legiferare a ridesharingului a fost realizata prin Ordonanta 49/2019 privind activitatile de transport alternativ cu autoturism si conducator auto, fara a fi impuse insa si reglementari precum cele mentionate in scrisoarea Sindicatului Taxi Cluj-Napoca.