Ion Tiriac considera ca decizia Ministerului Transporturilor de a construi calea ferata pentru Euro 2020 ce leaga Gara de Nord si Aeroportul Otopeni in proximitatea proiectelor de interes public ale Fundatiei Ion Tiriac e „iresponsabila”.
„Decizia complet rupta de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferata care sa lege Gara de Nord de Aeroportul International ‘Henri Coanda’ va obliga Fundatia Ion Tiriac sa renunte la doua proiecte non-profit majore, de interes national, derulate in orasul Otopeni. Primul proiect se refera la Patinoarul Tiriac – Telekom Arena din orasul Otopeni, dezvoltat de Fundatia Ion Tiriac, si inaugurat in anul 2016 in urma unei investitii de peste 3,6 milioane de euro.
Activitatea patinoarului a fost completata prin eforturile comune ale Fundatiei Ion Tiriac si ale Fundatiei Nadia Comaneci, care au permis lansarea recenta a salii de gimnastica GymNadia, in urma cu doar o luna. Sala de gimnastica este dispusa la etajul superior al patinoarului si pune la dispozitia copiilor cu varste cuprinse intre 2 si 6 ani cursuri gratuite de initiere in gimnastica si educatie fizica. Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibila continuarea activitatii patinoarului si a salii de gimnastica in conditii optime.
Cel de-al doilea proiect se refera la o initiativa aflata in stadii avansate de concretizare, menita sa creeze o universitate privata non-profit, in Otopeni, care sa ofere educatie la cele mai inalte standarde internationale in domeniile: business, IT si sport, pentru studenti din Romania si din regiunea Europei Centrale si de Est.
Investitia totala este estimata in jurul valorii de 300 milioane de euro, urmand a fi create peste 1,000 de noi locuri de munca. Proiectul universitatii este, de asemenea, compromis de aceasta noua cale ferata care ar urma sa traverseze campusul intr-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atat din perspectiva accesibilitatii, cat si din cea fonica. Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului caii ferate care urmeaza sa lege Gara de Nord de Aeroportul International „Henri Coanda”, reprezentatii Grupului au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfasurarea in continuare, cu succes, a celor doua proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, solutiile rationale nu au fost luate in considerare, optandu-se in schimb, intr-un mod total nefundamentat si tendentios, pentru varianta actuala.
De asemenea, ridicam semne de intrebare in legatura cu utilitatea dezvoltarii a doua proiecte, metroul si calea ferata, care sa deserveasca in paralel acelasi traseu: Gara de Nord – Aeroportul International ‘Henri Coanda’. Consideram ca necesitatile actuale de dezvoltare ale Romaniei, de exemplu, spitale si autostrazi nu ne permit luxul dezvoltarii unor proiecte paralele si inutile. Cei aproape 200 milioane de euro aferenti dezvoltarii proiectului de cale ferata ar putea fi directionati catre construirea unui spital sau catre finalizarea unei autostrazi vitale pentru Romania.
Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investitii pana in anul 2020 ni se pare unul fantomatic avand in vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investitii in Romania. De asemenea, consideram ca numarul asteptat de 150,000 de suporteri care vor vizita tara noastra cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, avand in vedere ca se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranta, si foarte multi suporteri romani. Totodata, pretextul vehiculat in spatiul public conform caruia linia de tren Gara de Nord – Aeroportul ‘Henri Coanda’ reprezinta o conditie obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals”, arata Tiriac intr-un comunicat de presa.
Trenul dintre Gara de Nord si Otopeni reprezinta de fapt modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti – Faza I: Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti, lucrare de utilitate publica de interes national.
CFR a anuntat ca durata estimata pentru executia lucrarilor este de 12 luni: „In eventualitatea in care procedura de achizitie a Proiectarii si Executiei nu va fi contestata, este posibil ca acest proiect sa fie finalizat pana la inceperea Euro 2020). Valoarea totala a investitiei (inclusiv TVA) este de 583.802 lei”.
Uniunea Europeana trebuie sa isi regandeasca sprijinul pentru Ucraina dupa victoria lui Donald Trump in…
Elon Musk, cel mai bogat om din lume, a participat la convorbirea telefonica miercuri intre…
Romania TV a fost condamnata de Tribunalul Bucuresti, vineri, sa plateasca despagubiri de 95.000 de…
O nava spaniola de cercetare care investigheaza ecosistemele marine a fost deturnata de la sarcina…
Un tribunal din Rusia a condamnat doi soldati rusi la inchisoare pe viata pentru uciderea…
Statele Unite au acuzat un iranian in legatura cu un presupus complot ordonat de Corpul…